۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۶۱۶
عضو خبرگان رهبری:

روحانیت مانع تندروی، افراط و انحراف‌ها شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین هاشم زاده هریسی گفت: امروزه انتظار می‌رود روحانیت مانع تندروی، افراط و انحراف‌ها در جامعه شوند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه هفت حقوق بشر اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای جنبه‌های بشری، ملی و اسلامی است، تصریح کرد: انقلابی که با رهبری مرجع عالیقدر شیعیان جهان به پیروزی رسیده و خواستار حاکمیت انسان‌ها بر سرنوشت خود شده، قطعاً صبغه اسلامی و مذهبی آن از صبغه‌های دیگر بیشتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرجعیت دینی و روحانیت نقش اصلی را در جلوگیری از انحرافات درون نظام دارند، افزود: انقلابی که اسلامی و دینی باشد، مرزداران آن روحانیت و رهبران مذهبی هستند که با حفاظت از مرزهای اسلامیت نظام و انقلاب، اجازه انحراف از اصول و ارزش‌های امام و رهبری را نخواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با اشاره به وظیفه مردم، مسئولان و کارگزاران نظام برای جلوگیری از انحرافات و حفظ اخلاقیات، مسئولیت روحانیت را بیشتر دانست و اظهار داشت: روحانیت معظم مستقیماً وظیفه حفظ آرمان‌های اسلامی، بشری و اصول و ارزش‌های انقلاب را داشته و به دلیل تخصص دینی، وظیفه مضاعفی در این زمینه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت در شناسایی درست اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی همچنین جلوگیری از ایجاد بدعت در آنها نقش خطیری دارند، گفت: تندروی، افراط و تهمت زدن برخلاف آرمان‌های عدالت‌طلبانه انقلاب اسلامی است و روحانیت باید در مقابله با اینگونه انحرافات اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی، انقلاب اسلامی را یک نظام بی‌بدیل در جهان خواند و افزود: روحانیت باید از انقلابی که دنیا را تکان داد، محافظت کرده و انحرافات درون آن را شناسایی کنند./935/د103/س
ارسال نظرات