۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷

گزارش نشست مبلغان مدارس آموزش و پرورش استان تهران

خبرگزاری رسا ـ نشست توجیهی مبلغان مدارس آموزش و پرورش استان تهران با حضور مدیر و معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران برگزار شد.
تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست توجیهی روحانیون مدارس وابسته فعالیت های دینی آموزش و پرورش به حوزه علمیه استان در ساختمان حوزه علمیه استان تهران برگزار شد.

این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر خسروشاهی، مدیر حوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام وحید بابادائی،‌ معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام مهدی منصوری، مدیر همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران و چهل نفر از مبلغان روحانی حوزه علمیه که در مدارس وابسته فعالیت های دینی آموزش و پرورش مشغول هستند، برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی با استفاده از آیات سوره مریم شرایط مبلغ دین را تشریح کرد و ابراز داشت: یکی از شرایط اصلی مبلغ دینی، مخلص بودن او است که باید در فعالیت خود نیت خالص داشته باشد.

وی خطاب به روحانیون فعال در مدارس آموزش و پرورش تصریح کرد: سعی کنید که به علوم روز مجهز شوید تا در مدارس بتوانید به نیازهای دانش آموزان و شبهات آنها پاسخ دهید، مسئله نظم خیلی اهمیت دارد و نتیجه گیری از فعالیت ها با نظم و برنامه ریزی در امور امکان پذیر است.

در ادامه حجت الاسلام بابادائی در رابطه با اهمیت امر تبلیغ به سخنرانی پرداخت و گفت: تبلیغ دین، کار اصلی انبیاء و امامان معصوع(ع) ما بوده و این وظیفه ای است که این بزرگواران بر دوش ما نهاده اند، و انجام این مهم توفیقات و برکات فراوانی را برای ما به دنبال خواهد داشت.

وی به اهمیت تبلیغ در سطح آموزش و پرورش و قشر دانش آموزان تاکید کرد و ابراز داشت: در زمان های گذشته، دو مسئله تعلیم و تربیت توسط حوزه های علمیه انجام می شد، اما در اواخر دوره قاجار و در دوره پهلوی با ایجاد دانشگاه و ورود علم جدید در جامعه، مسئله تعلیم از وظایف حوزه علمیه جدا شد و در این ایام بود که مسئله جدایی علم و دین و همچنین جدایی حوزه از دانشگاه شدت گرفت.

وی افزود: این شبهه به وجود آمده باید برطرف شود و برای فرهنگ سازی آن یکی از مهمترین فعالیت ها، تبلیغ دین و علم دینی در میان قشر دانش آموز است که در سال های آتی مسؤولیت اداره این کشور به عهده آنها خواهد بود.

وی در ادامه به اجرای طرح مدارس آموزش و پرورش وابسته به حوزه های علمیه از جهت فعالیت های دینی، از حدود شش سال پیش اشاره کرد و گفت: این طرح ابتدا از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور در قم مطرح شد و در برخی استان ها به اجرا در آمد و اثرات و موفقیت های بسیاری به دنبال داشت.

وی افزود: در برخی مناطق، تاثیرگذاری روحانیون مستقر در مدارس آموزش و پرورش به حدی زیاد بود که استقبال مردم از آن مدارس به بیش از ظرفیت و گنجایش آنها رسید به طوری که با مدارس نمونه و استعدادهای درخشان آن مناطق به رقابت پرداخته بود. دلیل موفقیت و نتیجه گیری در این مدارس، به جهت توأمان بودن بحث آموزش و پرورش بود.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: در حوزه علمیه استان تهران، این طرح از سال گذشته با پوشش چهار مدرسه آغاز شد و با توجه به موانع و مشکلات متعدد، عملکرد این مدارس از سوی ارگان های مختلف به خصوص وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه مثبت ارزیابی شده و امسال در برخی مدارس استقبال زیادی جهت ثبت نام شده به حدی که تعداد متقاضی بیش از ظرفیت مدرسه است.

وی به مدارسی که موفقیت زیادی در این عرصه کسب کردند اشاره کرد و گفت: مدرسه شهرستان فارسان استان چهار محال و بختیاری در کشور و مدرسه حکمت در منطقه چهار تهران با فعالیت حجت الاسلام آذرگون، از مدارسی بودند که نتایج چشمگیری در آنها صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: با برگزاری نشست ها و جلسات متعدد از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران با آموزش و پرورش استان و شهر تهران، افزایش مدارس تحت پوشش تبلیغی آموزش و پرورش از سوی حوزه علمیه افزایش پیدا کرد و در هر منطقه تهران مدرسه ای معرفی شده و روحانی مبلغی در آن مشغول به فعالیت است، همچنین در تمامی مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش تهران، روحانی مستقر در مدرسه به صورت تمام وقت اعزام شده است.

وی در ادامه به توصیه ها و سفارشات به روحانیون مبلغ مدارس آموزش و پرورش پرداخت و گفت: تمامی روحانیون باید به مفاد تفاهم نامه امضا شده بین حوزه و آموزش و پرورش پایبند بوده و اجرای آن را در دستور کار خود قرار دهند و شایسته است که روحانیون رابطه حسنه ای را با کادر مدرسه به خصوص مدیر، ناظم و معلمان مدارس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مأموریت روحانیون مستقر در مدارس آموزش و پرورش، مسئله تربیت و تامین نیازهای تربیتی مدارس است عنوان کرد: یکی از برنامه های مبلغان اعزامی خواهر و برادر به مدارس، برنامه ریزی در مورد ارتباط با دیگر معلمان و خانواده های دانش آموزان است.

وی خطاب به مبلغان اعزامی به مدارس گفت: فعالیت شما در مدارس از دو جنبه اهمیت زیادی دارد، اولین جنبه این است که فعالیت قوی و ضعیف شما در آموزش و پرورش به عنوان نماینده های حوزه علمیه اثر بسیاری در جامعه و آموزش و پرورش دارد که در آینده خودش را در جامعه نمایان می کند.

وی افزود: دومین جنبه چگونگی عملکرد شما در مدارس به این جهت است که در مدارس پایتخت کشور مشغول هستید، موفقیت و عدم موفقیت شما تاثیر فراوانی در اجرای این طرح در شهرها و استان های دیگر کشور خواهد داشت و باید تمام توجه خود را نسبت به فعالیت ها و برنامه ریزی های مناسب برای مدارس جلب کنید و و از اشتغالات دیگر بپرهیزید.

وی در پایان ابراز داشت: ما لباس سربازی،‌ خدمتگزاری و نوکری به دین و امام زمان(عج) را بر تن داریم و تحت ولایت او و ولی فقیه، حضرت امام خامنه ای، از خداوند می خواهیم که بتوانیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام مهدی منصوری مسائل و نکات اجرایی، دستورالعمل های لازم و نحوه شروع فعالیت را بیان کرده و بر تعامل با مدیر،‌ معلمان، خانواده ها و محوریت قرار دادن بحث فرهنگی و تربیتی تاکید کرد./956/ز503/ر
ارسال نظرات