۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۶۷۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

90 درصد مساجد آذربایجان غربی نیازمند مرمت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 90 درصد مساجد سطح استان نیازمند مرمت است.
مسجد
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز د گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه مساجد به عنوان پایگاه مسلمانان به صورت مداوم نیازمند مرمت، بازسایز و تجهیز هستند، اظهار داشت: هم اکنون 90 درصد مساجد سطح استان نیازمند مرمت و یا تجهیز است که سالانه با تزریق اعتبارات دولتی این کار انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 7 میلیارد ریال جهت مرمت مساجد استان هزینه شد، گفت: با توجه به عدم تخصیص اعتبارات دولتی، امسال اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه رسالت اصلی اوقاف و امور خیریه را موقوفات، بقاع متبرکه و گورستانهای متروکه اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، این اداره کل برنامه های خود را با تاکید بر موقوفه محوری و بقاع محوری آغاز کرده است.

این مقام مسؤول اجرای نیات واقفین را از موضوعات مهم در گسترش موقوفات دانست و افزود: خوشبختانه در آذربایجان غربی در زمینه احیاء و گسترش موقوفات و همچنین اجرای نیت واقفین قدم های خوبی برداشته شده است.

حجت الاسلام مصائبی به برخی از تنگ نظری ها در خصوص توجه به موقوفات بعد از پیروزی انقلاب اسلاکی اشاره کرد و گفت: خانه های قرآنی، مساجد، مدارس، خانه های ایتام که توسط خیرین و افراد نیک اندیش راه اندازی شده اند همه در زمره موقوفات هستند، اما آنچه که به عنوان وقف در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار بگیرد کم است.

بنابر اظهار مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند تلاش اهل فرهنگ و صاخبان قلم و علماء، روحانیون، دانشگاه و حوزه علمیه است.

وی با تاکید بر جاری بودن فرهنگ وقف در جامعه، طرح این مبحث را در حوزه و دانشگاه ضروری خواند و گفت: فرهنگ وقف باید در وحدت حوزه و دانشگاه متجلی شود تا ایران به عنوان ام القرای اسلام زمینه ساز توسعه این فرهنگ در جهان باشد.

حجت الاسلام مصائبی، در ادامه به تشریح عملکرد شش ماهه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پرداخت و افزود: در این مدت وقف نامه یکصد موقوفه جدید در سطح استان انجام شده که در مرحله ثبت قرار دارند.

این مقام مسؤول اجرای طرح نشاط معنوی با حضور دوازده نفر از مبلغان حوزه علمیه قم، برپایی مراسم تفسیر قرآن در شبهای قدر، برگزاری مراسم شبی با قرآن با حضور قاری مصری در 5 شهر استان و برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) را از شاخص ترین فعالیت های این اداره کل در نیمه نخست سالجاری عنوان کرد.

وی در پایان به سوگواره سراسری یاس نبوی اشاره و تصریح کرد: آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور در برگزاری این سوگواره بود./936/ت302/صص
ارسال نظرات