۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۷۰۸
عضو شورای حوزه ‌علمیه آذربایجان شرقی:

ورود به عرصه‌های جدید تبلیغی مطالبه مهم رهبری از روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: کسب آمادگی‌های معنوی و علمی برای ورود به عرصه‌های جدید و سخت مطالبه مهم رهبری از روحانیت بوده است.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ابعاد مختلف دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار علما و روحانیان استان کرمانشاه پرداخت.

امام جمعه جلفا با بیان این‌که منویات حضرت آیت الله خامنه ای منشور عملی و تبلیغی روحانیت شیعه و سنی بود، تصریح کرد: همان‌گونه که ایشان فرمودند؛ رسالت امروز روحانیت با توجه به خیزش‌های اسلامی و انقلاب ملت‌های مسلمان منطقه به مراتب حساس‌تر از گذشته است.

وی خاطر‌نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب با تاکید بر بهره مندی روحانیت از مبانی عقلی و متناسب با نیازهای روز، خواستار تبیین معارف منطقی و ریشه دار اسلام شدند که این مساله بدون مجاهدت علمی و تحقیقی روحانیت و مبلغان محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به موج اسلام گرایی در سراسر جهان تصریج کرد: کسب آمادگی‌های معنوی و علمی برای ورود به عرصه های جدید و سخت مطالبه مهم رهبری از روحانیت بوده است.

امام جمعه جلفا با تاکید بر آینده‌نگری و هدفمندی در تبلیغ از سوی روحانیت اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب کسب آمادگی برای مقابله با شیوه های تهاجم مخالفان دین اسلام را از ضروریات ورود به عرصه اهداف بزرگ ارزیابی کردند که نیازمند توجه خاص روحانیت کشور است.

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی افزود: مخاطب‌شناسی، بهره‌مندی از ابزارهای نوین تبلیغ، زمان‌شناسی و جوانگرایی در امر تبلیغ دین از دیگر مطالبات ایشان بود، البته حضور روحانیت در عرصه های جدید تبلیغی بدون مطالعه و آگاهی به مقتضیات زمان محقق نخواهد شد.

وی در پایان با بیان این‌که منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع علمای شیعه و سنی بازتاب گسترده ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است، گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام برای تفرقه و جدایی میان شیعه و سنی توطئه چینی می‌کنند، رهنمودهای وحدت‌بخش حضرت آیت الله خامنه ای افکار شوم و شیطانی نظام سرمایه داری غرب را به انزوا کشاند./935/ت302/س
ارسال نظرات