۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۷۴۷
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

احیای حوزه علمیه هزار ساله نجف ضرورتی اجتناب ناپذیر است

خبرگزاری رسا- خطیب نماز جمعه شهرستان خوی گفت: احیای حوزه علمیه هزار ساله نجف اشرف و به وجود‌آوردن انقلاب فرهنگی در مردم از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر کشور عراق است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با اشاره به جنبش‌های اخیر در آمریکا اظهار داشت: بر حسب اطلاعات موجود قیام های مردمی نه تنها در اکثر ایالت های آمریکا بلکه در نوع کشورهای غربی و اروپایی فراگیر می شود و نشان از فروپاشی رژیم های سرمایه داری بویژه آمریکا دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمینه این قیام ها و جنبش های مردمی را باید در بی عدالتی و جنگ افروزی حاکمان، گستردگی اختلافات طبقاتی، حاکمیت نظام های سرمایه داری، اقتصاد کاپیتالیستی و ستمگری های اقلیت حاکم بر آمریکا و سایر کشورهای غربی جستجو کرد.

جدایی از مردم عامل سقوط حکومت ها

خطیب نمازجمعه خوی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و تقدیر از استقبال پرشور و تاریخی مردم از ولی امر مسلمین اظهار امیدواری کرد: مردم، مسئولان و روحانیت منطقه بتوانند از این نعمت بزرگ بهره برداری بهینه داشته باشند.

وی با اشاره به سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم مردم کرمانشاه اذعان داشت: تبیین ویژگی های بارز مردم استان کرمانشاه، تشریح ابعاد مردمی انقلاب اسلامی، قدرشناسی از بصیرت بالای ملت ایران در حوادث، تحلیل فلسفه قیام های مردمی در سطح جهان بویژه جنبش وال استریت در آمریکا و نهایتاً تبیین علل سقوط حکومت های ستمگر که همانا پشت کردن و جدایی آن ها از مردم خویش است، از محورهای مهم سخنرانی رهبری به شمار می رود.

احیای حوزه علمیه هزار ساله نجف ضرورتی اجتناب ناپذیر

رییس حوزه های علمیه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از سفر زیارتی خود به عتبات خاطرنشان کرد: سیاست های غلط رژیم استبدادی حزب بعث و اشغال نظامی عراق توسط آمریکا و سایر کشورهای غربی این کشور را به ویرانه تبدیل کرده است.

وی به وجود آوردن انقلاب فرهنگی در مردم، احیای حوزه علمیه هزار ساله نجف و راه اندازی یک نهضت فراگیر مردمی علیه اشغالگران جهت اخراج آنان از کشور مظلوم عراق را از ضرورت های اجتناب ناپذیر برشمرد.

 دنیا از دیدگاه امیرمؤمنان

خطیب نمازجمعه خوی در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه مردم به رعایت تقوا اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در خطبه نماز جمعه چهره دنیا را چنین معرفی فرمود: در کام شیرین، در دیده سرسبز و در شهوات پوشیده شده است، دارای نعمت های زودگذر و مطاع کم بوده و و با زینت و غرور در لباس آرزوها خود را می آراید، شادی های آن دوام نداشته و کسی از اندوه هایش ایمن نیست.

عبودیت و بندگی خدا از ویژگی های بارز ائمه اطهار

حجت الاسلام شکوری در ضمن توضیح عبارت «و عبادة المکرمین» از زیارت جامعه کبیره با استناد به روایات اظهار داشت: اهل بیت(ع) عبودیت و بندگی خدا را بزرگترین افتخار و عزّت خویش می شمردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) به درگاه خدا عرض می‌کند‌‌«کفی لی عزاً ان اکون لک عبدا» مرا عزّتی همین بس که بنده تو باشم./938/پ202/س
ارسال نظرات