۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۹۰۱
رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین:

انقلاب با تدابیر ولی فقیه مسیر عزت مند خود را با صلابت ادامه داده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: با وجود فراز و فرودها و زوایه هایی که برخی با اصول انقلاب اسلامی داشته اند، تدابیر حکیمانه ولی فقیه اجازه نداد که انقلاب از مسیر عزت مند و اصلی خود خارج شود.
آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر رهبر انقلاب به استان کرمانشاه، از استقبال با شکوه مردم این خطه از رهبری قدردانی کرد و این مساله را نشان دهنده پیوند ناگسستنی مردم با ولایت دانست.

وی در ادادمه با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع مردم ولایتمدار کرمانشاه، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب به مثابه چشمه زلال معرفت دینی و قلب تپنده ملت، پرچمدار مکتب اهل بیت در عصر غیبت و مجاهد و ایثارگر در صحنه در برابر استکبار جهانی و نظام ظالمانه بین الملل و روشنگر در صحنه نهضت های بیداری اسلامی در میان دریای جاری و ظرفیت عظیم مردمی ایفای نقش می کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ظرفیت عظیم مردمی انقلاب اسلامی که مرهون تدابیر امام راحل است یاد کردند و آن را ستودند، ابراز داشت: ایشان در بیانات جامع و حکیمانه خود شاخصه های مردمسالاری اسلامی و جلوه های حضور ایمانی و معنوی و عاشقانه مردم را به خوبی تبیین کردند.

آیت الله کعبی افزود: رهبری در تبیین این ظرفیت عظیم مردمی انقلاب که در حقیقت جزو شاخصه های میدانی نظام مقدس اسلامی و شاخصه های عملی مردم سالاری دینی است به نکات مهمی اشاره کردند و در جمع مردم ولایتمدار کرمانشاه چندین شاخصه را بیان نمودند.

آیت الله کعبی نقش برجسته و حایز اهمیت مردم در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی را از جمله شاخصه های مورد تاکید در بیانات رهبری دانست و گفت: با تمام فراز و فرودهایی که در این سال ها وجود داشته است، مردم همواره در صحنه های مختلف حضور داشتند و این ظرفیت و ایفای نقش اساسی در مقایسه با نظام های لیبرال دمکراسی در هیچ کجا پیدا نمی شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نقش اساسی مردم را ناشی از درک امام از ملت دانستند، تصریح کرد: بینش بی نظیر امام راحل و ایمان ایشان به ملت باعث شد که مردم سالاری دینی و اسلامی ظهور و بروز کند و مقام معظم رهبری در سخنان خود به خوبی این ظرفیت را تبیین و شاهد مثال هایی را از جمله حضور مردم در صحنه های مختلف انتخابات نیز بیان کردند و گفتند همه مسؤولان ارشد نظام با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند و این ظرفیت در کمتر جایی پیدا می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پایبندی مؤمنانه مردم به نظام مقدس اسلامی را شاخصه دیگر مورد توجه در بیانات رهبر انقلاب ذکر و اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سخنان خود تاکید کردند که حضرت امام این ظرفیت را ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: ملت شریف و متعهد ایران با صبر، تحمل و بصیرت و ایمان توانسته است بحران های مختلفی را از جمله هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های همه جانبه دشمنان را پشت سر بگذارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در سال های پس از انقلاب اسلامی سلایق مختلفی وجود داشت و حتی برخی با اصول انقلاب زاویه داشتند، اما با تدبیر و درایت امام و رهبری و حضور مؤمنانه مردم و نقش بی بدیل ولایت فقیه، نظام اسلامی مسیر با صلابت خود را ادامه داد و به دستاوردهای بی نظیری در عرصه های مختلف دست یافت.

وی با اشاره به دیگر بخش های بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم انقلابی و ولایتمدار کرمانشاه، خاطرنشان کرد: ایشان در خصوص مسائل مربوط به انتخابات تاکید ویژه ای داشتند و بر رعایت قانون، مشارکت مردم و حفاظت از آرای مردم تاکید کردند و گفتند مردم به کسانی رای دهند که با کانون های قدرت و ثروت در ارتباط نباشند.

این عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: کانون های قدرت و ثروت از آفت های مهم در نظام لیبرال و دموکراسی است و اینکه مقام معظم رهبری تاکید می کنند مراقب باشید، بر اساس تبیین ایمانی و ارزشی و اسلامی است و ایشان در جستجوی این هستند که مردم کسانی را انتخاب کنند که بتوانند این حرکت عظیم الهی و مردمی را درک کنند و مجلس نیز مجلسی باشد که متناسب با جایگاه عظیم ملت و اقتدار ملت ایران داشته باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دست اندرکاران انتخابات، فعالان و جریان های انتخاباتی حضور حداکثری و بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت عظیم مردم را با ایجاد بسترهای لازم فراهم کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات