۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۹۲۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

تضعیف جایگاه روحانیت در میان مردم از اهداف مهم دشمنان نظام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تضعیف جایگاه و قداست روحانیت در میان مردم از اهداف مهم دشمنان نظام جمهوری اسلامی است وآن ها در این راستا از هیچ کوششی مضایقه نمی کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، شنبه 23 مهر ماه در جمع طلاب و روحانیان شهرستان تاکستان گفت: انقلاب اسلامی ایران فرصت و بستر مناسبی را برای حضور گسترده و تلاش روحانیان در عرصه فرهنگی و دینی فراهم کرده است.

وی با بیان این که امروز روحانیت باید نقش مهمی را در تاریخ حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اسلام ایفا کند، افزود: روحانیت همیشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانیت واقف است و همواره تلاش می کند که رابطه بین مردم و روحانیت را تضعیف کند و در این راه از همه ظرفیت ها و امکانات خود استفاده می کند.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: به برکت انقلاب اسلامی بسترهای پیام رسانی دینی در جامعه فراهم است، بنابرین باید از این فرصت نهایت بهره برداری بکنیم.

وی اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ، گذشته درخشانی از خود بر جای نهاده و مقاطع تاریخی مختلفی را با تدبیر پشت سر گذاشته اند، اگر مقاطع مختلف تاریخی را ورق بزنیم، حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی به دست این قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده و امروزه نیز اگر چیزی از اسلام، آموزه های اسلام و معنویت اسلام در دست است، محصول تلاش علمای گذشته، بزرگان دین، مراجع عظام تقلید و رهبران فکری جامعه است که نقش خود را به شایستگی در مقاطع مختلف تاریخی انجام داده اند.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: انقلاب اسلامی پدیده نادری بود که در دنیا اتفاق افتاد و این پدیده را کسی پیش بینی نکرده بود که اسلام و معنویت نتواند این چنین حرکت عظیمی را به وجود آورد و اینگونه تأثیری در جامعه بشری به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: رهبر این نهضت و حرکت عظیم، حضرت امام خمینی(ره) بود که درس سیاست را در هیچ دانشگاهی نیاموخته بود، ایشان در مکتب حضرت امام صادق(ع) درس سیاست را فراگرفته بود، امام خمینی (ره) با این انقلاب معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد و انقلاب اسلامی را به عنوان یک نماد و الگوی معنوی و دینی در میان الگوهای مختلف حکومتی دنیا مطرح کرد.

حجت الاسلام نعمت الهی تصریح کرد: امروزه این رسالت سنگین به دوش روحانیت قرار گرفته و روحانیان باید بیش از گذشته در عرصه های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی نقش آفرینی کنند، دشمنان نیز با توجه به نقش روحانیت در بیدارگری اذهان مردم، ساکت ننشسته و در مقابل اسلام و روحانیت صف آرایی کرده اند.

وی در پایان سخنانش، بیداری اسلامی کشورهای منطقه را برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، موج بیداری کشورهای اسلامی منطقه را به دنبال داشته و خیزش عظیم کشورهای خارمیانه و منطقه، نشانگر تأثیرات مثبت این نهضت و انقلاب است./950/پ202/ص
ارسال نظرات