۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۹۴۰

۱۰۰ موسسه قرآنی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به مصوبات سال گذشته استان مبنی بر تبدیل استان به قطب قرآنی تأکید کرد: از سال گذشته راه اندازی۱۰۰ مؤسسه قرآنی در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام سيد لطف الله سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،  23 مهر در نشست کارگروه اجتماعی فرهنگی استان خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: هفته گذشته ۴۰ درخواست تأسیس مؤسسه قرآنی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد با درخواست تأسیس ۳۳ مؤسسه موافقت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه هفت مؤسسه درخواست دهنده با مشکل نقص مدارک مواجه بودند، خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان فصل پاییز تعداد ۱۰۰ مؤسسه قرآنی در استان راه‌اندازی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌های موجود در زمینه فعالیت‌های قرآنی، مجوز راه‌اندازی اداره قرآنی در اداره کل صادر شد تا از این پس ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی بر عهده این اداره باشد.

حجت الاسلام سپهر افزود: پس از تشکیل شورای قرآنی، شاهد فعالیت‌ها و تحولات خوبی در عرصه‌های قرآنی بودیم که از جمله آن می‌توان به برگزاری نمایشگاه قرآن در شهرستان‌های استان اشاره کرد که این نمایشگاه در اهواز با ۱۰ هزار عنوان سخت افزاری و نرم افزاری و در ۱۶ شهرستان با بیش از 3 هزار عنوان کتاب برگزار شد.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های قرآنی اجرا شده توسط ارشاد اسلامی خوزستان را برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان برشمرد و اضافه کرد: برگزاری جلسه تفسیر سوره انعام، اجرای برنامه‌های آموزشی در ادارات و توزیع بیش از هشت هزار جلد قرآن کریم در مساجد از دیگر برنامه‌های اجرا شده در زمینه فعالیت‌های قرآنی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه شاخص سفر سوم هیئت دولت برنامه های فرهنگی است امیدواریم با اجرایی شدن مصوبات این سفر شاهد خروجی خوبی در سال آینده باشیم./9464/پ203/ص
ارسال نظرات