۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۹۹۳
عضو خبرگان رهبری:

ابتکار و ایجاد جذابیت راه ترویج فرهنگ دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: ابتکار، خلاقیت و ایجاد جذابیت راه مقابله با تبلیغات مسموم دشمنان و ترویج فرهنگ دینی در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در نشست هم اندیشی یادواره شهید مرحمت بالازاده اظهار داشت: برگزاری یادواره های شهدا بیش از گذشته بایستی عامل جذب جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی با تاکید بر این‌که یادواره های شهدا بایستی بصیرت بخش محافل مختلف دینی و مذهبی باشد، خاطر نشان کرد: امروز ابتکار، خلاقیت و ایجاد جذابیت لازمه مقابله با تبلیغات مسموم دشمنان و ترویج فرهنگ دینی در جامعه اسلامی است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه جامعه امروز ایران نیازمند نسلی ولایی و بصیر است، گفت: باید ارزش‌های دینی و اخلاقی دوران دفاع مقدس را به نسل جوان بدون هیچ‌گونه افراط و تفریط منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با انتقاد از برخی کارهای فرهنگی بی هدف در زمینه دفاع مقدس تصریح کرد: درست است که کار فرهنگی زمان بر و بسیار سخت است، اما باید دانست که فعالیت کارشناسی شده، استفاده از خرد جمعی و دقت نظر در اهداف طرح لازمه برنامه های فرهنگی است.

وی با بیان این‌که نسل جوان جویای حقایق دوران دفاع مقدس است، افزود: اگر نتوانیم ارزش های دینی و حقایق آن دوران را به نسل جوان منتقل کنیم رقبای ما برای انتقال ارزش های بیگانه و غیر دینی سبقت خواهند گرفت برای ایجاد جذابیت از هر طریقی وارد می شوند.

حجت الاسلام و المسلین عاملی خواستار برگزاری محتوایی یادواره ضمن شهید مرحمت بالازاده به عنوان شهید فهمیده استان اردبیل شد و افزود: شهید مرحمت بالازاده نوجوانی 13 ساله بود که بدلیل مخالفت مقام های سپاه اردبیل با سفر به تهران مجوز اعزام به جبهه را از مقام معظم رهبری که ان زمان ریاست جمهوری اسلامی ایران بود دریافت کرد.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: شهید مرحمت بالازاده دانش آموز و نوجوان با بصیرتی بوده که اقداماتش نه از سر احساس بلکه از سر معرفت بود ، از این رو باید تلاش کنیم معنویت این نوجوان مدارس ما را فرا بگیرد.

گفتنی است، شهید مرحمت بالازاده 21 اسفند سال 1363 در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نایل امد./935/پ203/س
ارسال نظرات