۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۹۹۷
مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه خوهران خوزستان خبر داد؛

پیشرفت 50 درصدی پروژه های عمرانی حوزه علمیه خواهران خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه خوهران خوزستان اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید دو حوزه علمیه در شهرستان های آبادان و ملاثانی آماده بهره برداری هستند.
ساختمان
حجت الاسلام مجتبی حجاری، مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه خوهران خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های 18 ماه بخش فنی و مهندسی حوزه علمیه خواهران خوزستان، بیان داشت: پیگیری سه هکتار زمین در چهار نقطه کوی مجاهد، رفیش آباد، مهدیس و بخشی از اراضی ارتش کلانشهر اهواز برای تأسیس مدارس علمیه و به ثمر رسیدن آن که از سخت ترین کارها بود از مهمترین پیگیری های این بخش است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه های حوزه علمیه خواهران خوزستان در 18 ماه گذشته را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: برخی از پروژه های عمرانی این حوزه حتی به مرز 100 درصد تعطیلی نیز می رسید که خوشبختانه با تلاش های ارزنده بخش فنی و مهندسی در سال گذشته میانگین پیشرفت فیزیکی در این پروژه ها را بیش از 50 درصد می باشد.

وی در ادامه با بیان این که استان خوزستان بیشترین تقاضای راه اندازی حوزه علمیه در کشور را دارد، عنوان کرد: در آینده از 19 مدرسه سطح دو و چهار مدرسه سطح سه به 22 حوزه علمیه سطح دو و شش حوزه علمیه در سطح سه که در مجموع مدارس علمیه خواهران خوزستان به حدود30 حوزه خواهد رسید.

این مقام مسؤول به 8 پروژه عمرانی حوزه علمیه خواهران در شهرستان های مختلف استان که در حال راه اندازی است اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه ها در شهرستانی آبادان، خرمشهر، شادگان، ملاثانی، سوسنگرد، دزفول، اندیمشک و ایذه می باشند.

وی به پیشرفت درصدی فیزیکی حوزه های علمیه 8 شهرستان پرداخت و ابراز داشت: مدرسه علمیه ایذه با پیشرفت 70 درصدی، اندیمشک با پیشرفت 90 درصدی، حوزه علمیه دزفول با پیشرفت 81 درصدی، آبادان و ملاثانی با بیشرفت 99 درصدی، شادگان با پیشرفت 75 درصدی، سوسنگرد و خرمشهر با پیشرفت 10 درصدی که از این میان حوزه علمیه آبادان و ملاثانی در سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری است.

اتمام کار اداری تأسیس 5 حوزه علمیه جدید در شهرستان ها

حجت الاسلام حجاری گفت: پس از بررسی بخش امور شهرستان ها و درخواست تأسیس مدارس علمیه در 5 شهرستان استان خوزستان احداث می‌شود که این شهرها شامل باغملک و لالی برای نخستین بار، اندیمشک برای دومین بار و تأسیس حوزه علمیه در سطح سه برای اولین بار در شهرهای شوش و خرمشهر می‌شوند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات