۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۰۳۹
امام جمعه شبستر:

گسترش تفکر شیعی نجات‌بخش جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر بر ضرورت گسترش تفکر شیعی تأکید کرد و گفت: این فرهنگ اعتقادی باید به وسیله جوانان امروز و صاحبان هنر و قلم و علاقه مندان اهل بیت نشان داده شود.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر اظهار داشت: ارادت آذربایجانی ها به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در گسترش و ترویج مکتب تشیع نقش اساسی داشته و امروز نیز این نقش ادامه دارد.

وی، عشق و علاقه مردم آذربایجان نسبت به اهل بیت و تشیع را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: امتیاز خادمی اهل بیت و ارادت به شیعیان جهان برای همیشه از افتخارات مردم این دیار است، از این رو باید تلاش کنیم این عشق و ارادت به اهل بیت را جهانی کنیم.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به برگزاری همایش بین المللی «تبریز، نخستین پایتخت تشیع » عنوان کرد: برگزاری این همایش در سطح بین المللی گامی شایسته در تداوم ثبت معنوی قیام 29 بهمن مردم تبریز‌ و ثبت ملی تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع در جهان اسلام است و حضور اندیشمندان این حوزه در تبریز و بررسی کارشناسانه محورهای تعیین شده در همایش می تواند گامی اساسی در زمینه جهانی کردن عشق و ارادت به اهل بیت باشد.

وی با تاکید بر لزوم گسترش تفکر شیعی در کشورها ابراز کرد: این فرهنگ اعتقادی باید به وسیله جوانان امروز و تمام صاحبان هنر و قلم به مسلمانان سایر کشورها و تمام علاقه مندان اهل بیت نشان داده شود.

امام جمعه شبستر با تاکید بر نقش علما و اندیشمندان در ترویج فرهنگ تشیع گفت: برای گسترش این فرهنگ، اولین وظیفه متوجه علمای اسلام است و آن ها باید با قلم و گفتار و نوشتار خود شیوه ها و ماهیت صحیح دین اسلام و فرهنگ تشیع را به مردم شناسانده و آنها را بیش از پیش با قرآن و سلوک اهل بیت آشنا کنند.

گفتنی است، نخستین همایش بین المللی تبریز، اولین پایتخت تشیع روزهای 22 و 23 آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندانی از داخل و خارج در تبریز برگزار خواهد شد./935/د103/س
ارسال نظرات