۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۰۶۳

پرونده سرگذشت‌پژوهشی شهدای روحانی مازندران تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلای مازندران، گفت: پرونده سرگذشت‌پژوهی ده هزار شهید رزمنده و 400 شهید طلبه استان تا پایان سال 92 گردآوری شده و به چاپ می‌رسد.
شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلای مازندران، امروز در جلسه ستاد بزرگداشت سرداران و ده هزار و 400 شهید استان در استانداری با اشاره به این که مازندران ده هزار و 400 شهید را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: از این تعداد شهید 400 نفر از طلاب و روحانیان بودند.

وی از تدوین پرونده سرگذشت پژوهشی این شهدا در مازندران خبر داد و افزود: در این پرونده علاوه بر ده هزار شهید استان، پرونده سرگذشت پژوهشی طلاب و روحانیان شهید استان نیز تدوین و به چاپ خواهد رسید.

شاهچراغی با بیان این که امسال 19 کتابچه برای معرفی شهدا دانش‌آموز و دانشجو در استان چاپ شده است، گفت: تاکنون هشت هزار و 500 پرونده سرگذشت‌پژوهی شهدای مازندران جمع آوری شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود کنگره بزرگداشت سرداران و ده هزار و 400 شهید مازندران، اواخر سال 92 در مازندران برگزار شود.

شاهچراغی با بیان این که مردم مازندران در توجه به ارزش‌های ایثار و شهادت پیشگام هستند، اظهارداشت: تاکنون 300 ساعت فیلم از رزمندگان و 11 هزار ساعت مصاحبه نیز از خانواده‌های شهدا استان جهت مستند‌سازی این واقعه بزرگ انجام شده است.

وی با اعلام این که آثار، دست‌نوشته‌ها و خاطرات شهدای مازندران به صورت مفتوح در کنگره سرداران مازندران وجود دارد، افزود: پرونده برخی شهدای مازندران به صورت فیلم سینمایی در دست ساخت است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به این که گروهی از جوانان مازندرانی مقیم تهران نیز در تدارک ساخت فیلمی از خاطرات و زندگینامه برخی شهدای استان هستند، افزود: در حال حاضر کار اسکن و تهیه 135 هزار قطعه از عکس شهدا و رزمندگان مازندران در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

وی با اعلام این که پنج هزار برگ آثار مکتوب شهدای استان اسکن شده و برای استفاده آیندگان قابلیت بهره‌برداری را دارد، افزود: تا پایان دی‌‌ماه اسکن آثار مکتوب تمامی شهدای مازندران به پایان می‌رسد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان این که تاکنون 50 عنوان کتاب حاوی خاطرات و زندگی‌نامه شهدای مازندران تدوین شده است، تصریح کرد: 17 عنوان از کتاب‌های فوق در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی شده است.

وی با اشاره به پایان یافتن مراحل فنی و گردآوری 33 عنوان کتاب خاطرات و زندگی‌نامه شهدای استان از سوی ستاد کنگره سرداران و امیران مازندران، افزود: در صورت حمایت مسؤولان استانی و شهرستانی، تعداد عناوین کتب شهدای مازندران برای چاپ به صد عنوان می‌رسد./950/پ202/س
ارسال نظرات