۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۰۸۹
استاندار آذربایجان غربی:

زمینه تولید آثار فاخر دینی به زبان عربی و‌ ترکی استامبولی در آذربایجان غربی فراهم است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با توجه همسایگی با سه کشور خارجی و همچنین برخورداری از نیروهای جوان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه آماده برپایی نمایشگاه کتاب بین المللی است.
استاندار آذربايجان غربي
وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: آذربایجان غربی با توجه همسایگی با سه کشور خارجی و همچنین برخورداری از نیروهای جوان در دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه آماده برپایی نمایشگاه کتاب بین المللی است.

وی گفت: مصمم هستیم که سال آینده نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب در ارومیه برگزار شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای صدور انقلاب اسلامی و همچنین فرهنگ غنی اسلامی به کشورهای خارجی از طریق کتاب اظهار داشت: در این راستا از سال‌های گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است که ترجمه کتاب‌های فاخر به زبان‌های عربی، ترکی استامبولی و کردی از آذری از مهم‌ترین آنها است.

جلال زاده موضوع و محتوای کتب ترجمه شده را عاملی اصلی در پذیرش مخاطبان در خارج از مرزها دانست و افزود: استانداری آذربایجان غربی از ترجمه کتاب‌های مفید و فاخر به خصوص در حوزه انقلاب اسلامی که از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد و یا تبلیغات اسلامی انجام شود، حمایت می کند.

مقام عالی اجرایی استان در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش سرانه مطالعه و همچنین ارتقای فرهنگ کتابخوانی گفت: در راستای تحقق منویات رهبری در این حوزه، طی مصوبه شورای فرهنگ عمومی و انجمن کتابخانه های استان، از سال گذشته از کتاب، انتشارات و همچنین اهل قلم حمایت می شود.

وی با اشاره برنامه های اجرایی استان جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه گفت: از سال گذشته بودجه ای خاص به این منظور اختصاص و هزینه می شود که امیدواریم با اقدامات انجام شده نظیر تجهیز و افزایش کتابخانه ها، برپایی نمایشگاه های دائمی و فصلی، حمایت از نویسندگان، مولفان و همچنین خرید کتابهای فاخر شاهد رشد و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فضای عمومی جامعه باشیم./936 /پ202/س
ارسال نظرات