۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۰۹۵
امام جمعه شادگان:

غفلت برای برپایی نماز جماعت در ادارات پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شادگان با بیان این که امروزه مساجد در رأس امور فرهنگی هستند و نقش بسزایی در راستای نظام مقدس اسلامی و حاکمیت دینی دارند،‌ اظهار داشت: غفلت برای برپایی نماز جماعت در ادارات پذیرفتنی نیست.
غفلت برای برپایی نماز جماعت در ادارات پذیرفتنی نیست
به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام احمد ساری‌اصل، امام جمعه شادگان، روز گذشته در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شادگان، با بیان این که مساجد در رأس امور فرهنگی حاکمیت دینی است، اظهار داشت: باید از مساجد در راستای برگزاری نمازهای جماعت به‌ ویژه نماز جماعت صبح بهره برد و در زمان اقامه نمازهای یومیه نباید مساجد بسته باشند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی، خاطر نشان کرد: این شورا با ترویج فرهنگ اسلامی می‌تواند نقش عمده‌ای را در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

وی تقویت فعالیت های فرهنگی در مناسبت های اسلامی و دینی در سطح شهرها را بر عهده شورای فرهنگ عمومی دانست و افزود: آسیب‌شناسی فرهنگی از مهم‌ترین کارهای شورای فرهنگی عمومی است که در نشست‌های این شورا مطرح می شود.

حجت الاسلام ساری‌اصل ابراز داشت: ظرفیت‌های مناسب فرهنگی در استان مهیا است که با همدلی‌، همسویی و همکاری مسؤولان می‌توان بهتر از این فضا برای ارتقا سطح فرهنگ دینی بهره‌مند شد.

امام جمعه شادگان در ادامه با اشاره به آثار و برکات نماز جماعت و اذان گفتن، بیان داشت: باید فرهنگ این دو مقوله مهم را در جامعه به ویژه نسل جوان مذهبی نهادینه کرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اقدامات مطلوبی که در راستای احیای فریضه نماز جماعت صبح در سطح شهرستان با همکاری روحانیون و مساجد صورت گرفته است، افزود: فرهنگ‌سازی نماز جماعت در جامعه به ویژه ادارات بسیار اهمیت دارد و غفلت در این زمینه پذیرفتنی نیست./9463/د102/ص
ارسال نظرات