۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۱۰۶
از ماه آینده آغاز می‌شود؛

برگزاری گفتمان دینی ویژه طلاب و دانشجویان در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی آذربایحان غربی گفت: گفتمان دینی ویژه طلاب و دانشجویان استان از ماه آینده آغاز می‌شود.
گفتمان ديني
جواد اکبر‌پور، دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی آذربایحان غربی، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: امسال همانند سلهای قبل در کنار برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس و کانون‌های مساجد استان، گفتمان‌های ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امسال برگزاری 30 گفتمان دینی ویژه طلاب و دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است که از اول آبانماه آغاز خواهد شد.

اکبر پور ولایت‌پذیری، عفاف و حجاب، جنگ نرم، وهابیت، شیطان پرستی و بصیرت سیاسی، فضای مجازی را از موضوعات گفتمان‌های دینی ویژه طلاب و دانشجویان اعلام و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از چهار هزار نفر در گفتمان‌ها شرکت کنند.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی آذربایحان غربی با بیان این‌که امسال پانصد گفتمان دینی نیز برای اجرا در سطح مدارس، مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری طرح ریزی شده است، گفت: از این تعداد یکصد گفتمان ویژه مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در نیمه نخست سال جاری برگزار شده است.

وی با بیان این‌که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اجرای گفتمان‌های دینی در سطح مدارس دبیرستانی استان آغاز شده است، یادآور شد: تا پایان سال جاری 400 گفتمان دینی در موضوعات مختلف به تناسب در 250 مدرسه سطح استان برگزار می‌شود.

اکبر‌پور با اشاره به افزایش اعتبار طرح گفتمان‌های دینی استان در سال جاری گفت: بر این اساس تعداد گفتمان‌های دینی اجرایی ‌نیز نسبت به سال گذشته از رشد چهار برابری برخوردار است.

وی اعتبار طرح گفتمان‌های دینی در سالجاری را 400 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: این مبلغ سال گذشته حدود 150 میلیون ریال بود.

این مقام مسؤول در پایان طراحی وبلاگ گفتمان های دینی و همچنین برگزاری نشست های دوره ای اساتید گفتمان های دینی با حضور مدیران مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال 4 نشست دوره ای برگزار شده و تا پایان امسال نیز 12 مورد در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود./936/پ202/س
ارسال نظرات