۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۱۸۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین:

انس با مفاهیم قرآنی تنها عامل رفع ناهنجاری‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین، ترویج و تقویت آموزه‌های قرآنی در سطوح مختلف جامعه را یک ضرورت دانست و گفت: مفاهیم قرآنی باید در همه شؤون زندگی فردی و اجتماعی ملت ایران اسلامی نهادینه شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد مرادی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین، امروز در جلسه مشترک ستادهای سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی‌، کنگره استانی امام علی (ع) و جشنواره وقف استان گفت: قرآن و عترت دو یادگاری است که پیامبر با هم به یادگار گذاشته است و این موضوع باید مورد توجه همه ما باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین ادامه داد: پیامبر اکرم‌(ص) فرموده‌اند‌ دو گوهر گرانبها‌ را بعد از خود بین شما به یادگار می‌گذارم یکی قرآن و دیگری عترت، بنابراین با توجه به این حدیث گوهربار برای رسیدن به سعادت و کمال نیازمند وجود و توجه به هر دو با هم در زندگی هستیم و توجه به یکی نباید موجب کمرنگ شدن دیگری شود.

وی، ترویج و تقویت آموزه‌های قرآنی در سطوح مختلف جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی باید همه شؤون زندگی فردی و اجتماعی ملت ایران اسلامی نهادینه شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین، عدم توجه به آموزه های الهی و قرآنی را یکی از مهم ترین نقاط ضعف بشر امروز عنوان کرد و گفت: توجه به آموزه های قرآنی تنها عامل رفع ناهنجاری ها و مشکلات دنیای مادی امروز است.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که متأسفانه بشر امروز غرق در مسائل مادی و دنیوی است، ادامه داد: فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآنی انسان را از معنویت دور کرده و انحراف می کشاند.

وی، جامعه قرآنی را مصون از هر‌گونه خطر و هجمه دانست و تأکید کرد: اگر در جامعه ما آموزه‌های قرآنی در بخش‌های مختلف جامعه نهاینه شده باشد، هیچ قدرتی توان مقابله با نظام اسلامی را نخواهد داشت که در ‌سی سال گذشته نیز همین‌گونه بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان این که امروز جامعه ما تشنه علوم قرآنی و معارف اهل بیت‌(ع) است، ادامه داد: اوقاف تنها خادم و مجری این برنامه‌ها است، بنابراین برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم‌ها باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و منظم و با کمک تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با علوم معارفی و قرآنی به گونه‌ای گام برداریم./950/پ203/س
ارسال نظرات