۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۵۲۵۷
پس از اعتراض و تجمع شیعیان کویت؛

خطیب جمعه مسجد الاحمدی کویت به دادستانی کل احضار شد

خبرگزاری رسا ـ روحانی وهابی افراطی کویت به دلیل توهین شرم آور به عتبات عالیات به دادستانی کل کویت احضار شد.
شيخ نواف سالم روحاني وهابي کويت
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نواف السالم، خطیب جمعه منطقه الاحمدی کویت به در سخنانی زشت و شرم آور، زیارت حرم امام حسین (ع) را بدتر از اعمال منافی عفت توصیف کرده بود از امامت این مسجد برکنار و به دادستانی کل این کشور احضار شد.

وی که از ذکر نام عتبات عالیات در درس علوم خانواده کویت به شدت خشمگین شده بود در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته منطقه الاحمدی به شدت به عقاید شیعیان توهین کرد و زیارت حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) که از مهم ترین عقاید شیعیان به شمار می آید را با بدترین گناهان مقایسه کرد.

شهروندان شیعه کویت، روز گذشته با برگزاری تجمع گسترده در برابر مسجد مقامس منطقه الرمیثیه، نسبت به گستاخی نواف السالم اعتراض کردند.

شیعیان کویت در این تجمع که با عنوان «یاری امام حسین (ع)» شد با برافراشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی، جسارت خطیب جمعه مسجد الاحمدی به عقاید شیعیان و توهین به عتبات عالیات را به شدت محکوم کردند.

نمایندگان شیعه کویت نیز در سخنانی جداگانه به محکومیت گستاخی و جسارت این روحانی وهابی به عتبات عالیات پرداختند.

صالح عاشور در این باره گفت: دولت، علما، نمایندگان پارلمان، نویسندگان و رهبران گروهای سیاسی باید در برابر این اقدامات ایستادگی کرده و به صورت یکپارچه با تکفیری ها و فتنه انگیزان به مبارزه بپردازند.

عدنان المطوع نیز ضمن تاکید بر لزوم ایستادگی در برابر گستاخی های افراطی ها، محاکمه نواف السالم را خواستار شد.

فیصل الدویسان هم نسبت به برکناری خطیب جمعه منطقه الاحمدی از سوی وزارت اوقاف کویت ابراز خرسندی کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات