۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۲۶۸
جانشین معاونت پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور:

شورای علمی پژوهشی بستری برای تقویت روح پژوهش در مدارس علمیه است

خبرگزاری رسا ـ جانشین معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، شورای علمی پژوهشی را بستری مناسب برای تقویت روح پژوهش در سطح مدارس علمیه دانست و گفت: با آغاز به کار این شورا در سطح مناطق از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در استان ها به منظور رشد مقوله پژوهش در مدارس استفاده خواهد شد.
طلاب خواهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حسین اسحاقی، جانشین معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران روز گذشته در بازدید از کانون پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان، با اشاره به جایگاه فرهنگی و اجتماعی بانوان درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواستار مشارکت بانوان طلبه در بخش های سیاسی و اجتماعی شد.

وی با بیان این که بانوان طلبه برای مشارکت فعال در عرصه سیاسی نیازمند برگزاری نشست های علمی دارند، افزود: امروز حضور بانوان طلبه در عرصه های سیاسی و اجتماعی می تواند در هدایت بانوان به مسیری صحیح به منظور تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

جانشین معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص برپایی کرسی های آزادی اندیشی در حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: امروز برگزاری این کرسی ها به عنوان یکی از مطالبات مهم رهبری معظم انقلاب اسلامی در دستور کار حوزه های علمیه نیز قرار دارد.

اسحاقی با تأکید بر شناسایی دقیق و کارشناسی نیازها در جامعه تصریح رکد: باید بر اساس این نیازها نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی را در مدارس علمیه برپا کرد.

وی، شورای علمی پژوهشی را بستری مناسب برای تقویت روح پژوهش در سطح مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: با آغاز به کار این شورا در سطح مناطق از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در استان ها به منظور رشد مقوله پژوهش در مدارس استفاده خواهد شد.

جانشین معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در ادامه سخنان خود بر شناسایی اجمالی از چهره های علمی و تربیتی در سطح بانوان استان تأکید کرد و گفت: شورای علمی پژوهشی استان باید با شناسایی این افراد در جهت بهره گیری از توان آنها در عرصه علمی استفاده های مناسب را ببرد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر برگزاری کلاس های رد شبهات وهابیت به صورت اختصاصی برای طلاب خواهر استان، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش فرقه ضاله وهابیت برای خدشه دار کردن اسلام ناب، آشنایی طلاب با شبهات این فرضه ضاله به منظور پاسخگویی به شبهات آنها ضروری است.

اسحاقی با بیان این که این دوره های آموزشی باید با حضور اساتید مجرب حوزه در مدارس برگزار شود، ادامه داد: امروز طلاب حوزه رسالت سنگینی در پاسخگویی به شبهات دینی ایجاد شده از سوی دشمنان دارند.

وی با تأکید براین که نباید بگذاریم شعار برپایی کرسی های آزاد اندیشی فراموش شود، اامه داد: در حال حاضر شعارهای خوبی در این خصوص مطرح است، اما همه باید جهت تحقق دغدغه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این خصوص تلاش کنیم.

اسحاقی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران باید تلاش کنند تا سفرای خواهر مبلغ را به منظور تبلیغ مناسب دین مبین اسلام به دیگر کشورها اعزام کنند، ادامه داد: باید این زمینه در مدارس علمیه برای برگزاری نشست های بزرگ علمی فراهم شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار بررسی دقیق طرح های ارائه شده از سوی مدارس علمیه در شورای علمی پژوهشی استان به منظور شرکت در جشنواره علامه حلی شد./950/پ202/س
ارسال نظرات