۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۲۷۹
امام جمعه رشت:

پیروزی انقلاب های مردمی در خاورمیانه نوید بخش شکست استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت، اعلام کرد: پیروزی انقلاب های مردمی کشورهای عربی نوید شکست استکبار جهانی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره هلاکت معمر قذافی، دیکتاتور لیبی گفت: پیروزی انقلاب های مردمی کشورهای عربی نوید شکست استکبار جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که سرنوشت قذافی در آینده نزدیک برای دیگر دیکتاتورهای منطقه رقم خواهد خورد، افزود: با هلاکت قذافی، وضعیت امام موسی صدر روشن می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سفر سارکوزی و وزیر خارجه آمریکا به لیبی، اظهار داشت: هدف غربی ها از ایجاد رابطه با انقلابیون، چپاول نفت لیبی است.

وی در ادامه با اشاره به قیام مردم کشورهای دنیا علیه نظام سرمایه داری تاکید کرد: بی عدالتی و تحقیر مردم، عدم رسیدگی به وضع فقرا، نبود اشتغال، بالا بودن نرخ خدمات اجتماعی و قیمت ها را از علل قیام مردم در غرب است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آتش کشیده شدن پرچم رژیم اشغالگر قدس در آمریکا، گفت: دولت آمریکا همه ساله میلیاردها دلار در قالب کمک های مالی و تسلیحاتی به رژیم اشغالگر قدس اهدا می کند.

خطیب نماز جمعه رشت، فلسفه انقلاب اسلامی را ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه و جوامع مورد ستم توصیف کرد و گفت: یکی از مولفه های عدالت اجتماعی برخورد قاطع با تخلفات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده اختلاس اخیر شد و گفت: هشت شرکت متعلق به اختلاس کنندگان اخیر کشور در گیلان شناسایی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی بر برخورد با فسادهای مالی و اداری تاکید کرد و گفت: باید اجازه نداد با وقوع تخلفات مالی مردم ناامید شوند.

امام جمعه رشت، در بخشی دیگر از سخنان خود به سفر نه روزه مقام معظم رهبری به کرمانشاه و استقبال پرشور مردم این منطقه از رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: استقبالی که در ایران از مقام معظم رهبری می شود، الگوی زمامدار صالح را به دنیا معرفی می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: دیدارهای گسترده مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم کرمانشاه و ایراد دستورالعمل ها و بیانات راهگشا، از دیگر نشانه های موفقیت ایران اسلامی در سایه هدایت های الهی مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه نخست به تبیین سیمای پرهیزکاران و مومنان در روایات اسلامی پرداخت و افزود: توبه، توکل، صبر و آراستگی ظاهر از برجسته ترین ویژگی ها مومنان معرفی شده است.

امام جمعه رشت، طهارت ظاهر را از دیگر ویژگی های مومنان برشمرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در ظاهر و در جمع مومنان به سبب بوی عطر از دیگران شناخته می شدند.

خطیب نماز جمعه رشت در ادامه با بیان این که خداوند تجاوز کنندگان از حدود الهی و خود برتربینان را دوست ندارد، گفت: کسانی که به مردم مردم و بیت المال خیانت می کنند، از این دسته هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اعضای باند اختلاس اخیر در کشور را خائن خواند و خاطرنشان کرد: خائنان به مال مردم و اسراف کنندگان از مغضوبین درگاه الهی هستند./950/پ201/س
ارسال نظرات