۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۳۱۰
در واکنش به کشته شدن معمر قذافی:

حزب الله لبنان پایان بیش از چهار دهه ستمگری و گردنکشی را به ملت لیبی تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان در بیانیه ای پشت سرگذاشتن دوران تاریک حکومت دیکتاتوری که بیش از چهار دهه ستمگری کرد را به ملت لیبی تبریک گفت.
حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای در واکنش به تحولات اخیر لیبی، پشت سر گذاشتن دوران تاریک حکومت دیکتاتوری که بیش از چهار دهه ستمگری و گردنکشی کرد را به ملت لیبی تبریک گفت.

حزب الله لبنان با ابراز احترام نسبت به ملت پیروز لیبی، افزود: مردم لیبی از یک سو در برابر فرصتی تاریخی و مسؤولیتی بزرگ برای بازسازی دولت خود قرار دارند و از سوی دیگر در برابر آزمونی سترگ برای پاسداری از ثروت های خود در برابر غارتگری و طمع ورزی دولت های بزرگ.

این بیانیه در پایان اعلام کرد: چشم به راه تلاش های مخلصانه مسؤولان جدید لیبی برای تعیین محل بازداشت و آزادسازی امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین هستیم که نظام ستمگر پیشین لیبی در راستای منافع صهیونیستی در منطقه آنها را ربود.

گفتنی است که محمود شمام، سخنگوی شورای انتقالی دولت لیبی، پنجشنبه گذشته اظهار داشت: ساعت 14:36 دقیقه‌ به‌ وقت محلی، معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی توسط نیروهای «کتیبه البراکین مصراته» (گردان «آتشفشان‌ها مصراته») در شهر سرت کشته‌ شد.

وی افزود: درگیری نیروهای انقلابی و هواداران سرهنگ قذافی در محل اختفای سرهنگ قذافی ، 2 ساعت به‌ طول انجامید تا در نهایت ، دیکتاتور پیشین لیبی به شدت مجروح و سپس به دست یکی از انقلابیون کشته‌ شده‌ است.

انقلابیون لیبی امروز با تسلط کامل بر شهر سرت زادگاه معمر القذافی دیکتاتور لیبی پرچم جدید لیبی را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آوردند./981/ب902/گ
ارسال نظرات