۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۳۳۳

مال الاجاره موقوفات حوزه علمیه صادقیه به‌روز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اوقاف و امور خیریه تبریز گفت: مال الاجاره مغازه‌های وقفی حوزه علمیه صادقیه تا حدودی به روز شده اما با قیمت های واقعی فاصله وجود دارد.
حوزه علميه
زین العابدین موسی زاده، مدیر اوقاف و امور خیریه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران صادقیه واقع در بازار صادقیه تبریز بیش از 500 موقوفه دارد که اغلب این موقوفات شامل مغازه های بازار صادقیه می شو.

وی با بیان اینکه در آمد حاصل از اجاره بهای مغازه های وقفی در امور جاری این حوزه علمیه هزینه می شود، گفت: مال الاجاره این مغازه ها تا حدودی به روز شده اما با قیمت های واقعی فاصله وجود دارد که حل این مشکل نیازمند تصویب قانون خاص در مجلس و تعامل نردیک قوه قضائیه و سازمان اوقاف و امور خیریه است.

مدیر اوقاف و امور خیریه تبریز در ادامه از احیای دو موقوفه حوزه علمیه طالبیه تبریز خبر داد و گفت: این مرکز علوم اسلامی علیرغم تاریخ درازی که دارد، موقوفات چندانی ندارد، اخیرا دو یخچال قدیمی که وقف این حوزه علمیه بوده احیا شده است.

وی خاطر نشان کرد: وقفنامه این یخچال ها که تبدیل به مغازه شده اند، موجود است و اخیرا دیوانعالی کشور رأی به وقفیت آن داده است.

موسی زاده با بیان این‌که احیای سنت حسنه وقف همواره مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب بوده است، گفت: اگر موقوفات قدیمی احیا شده و این سنت حسنه ترویج یابد، بنا بر احادیث وارده، فقر در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز فعالیت کمیته احیای موقوفات حوزه‌های علمیه استان خبر داد و گفت: این کمیته زیر نظر ستاد احیای موقوفات استان، با اشراف آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت خواهد کرد.

موسی زاده با تأکید بر این که فعالیت این ستاد با هدف تحقق منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای موقوفات و تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی مناطق خواهد بود، گفت: کمیته احیای موقافات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی به دنبال احیای موقوفات مدارس علمیه طالبیه، صادقیه و دیگر مراکز حوزوی استان خواهد بود./935/ت302/س
ارسال نظرات