۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۳۵۷
رییس هیات شرعی حزب الله لبنان:

تنها گناه سوریه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ رییس هیات شرعی حزب الله لبنان بر میزان کافی تجهیزات مقاومت برای بازداشتن دشمن صهیونیستی تاکید کرد و مقاومت را تنها گناه سوریه دانست.
شيخ يزبک
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد یزبک، رییس هیات شرعی و عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، در گفت و گو با شبکه لبنانی «الجدید» با اشاره به اینکه پروژه جایگزینی در قبال پروژه آمریکایی برای منطقه نداریم، گفت: پروژه ما پروژه ای است که جامعه انسانی به دور از سلطه بیگانگان انتخاب خواهد کرد و ما در کنار هر دولتی که در برابر سلطه جویی و استبداد بایستد، خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت راه و روش های مجهز ساختن خود به تجهیزات نظامی را به خوبی می شناسد، تاکید کرد: مقاومت به میزان کافی به امکانات و تجهیزات برای بازداشتن دشمن صهیونیستی مجهز است و پس از توکل بر خداوند، تکیه ما به امکانات و تجهیزاتمان است که برای رویارویی با دشمن صهیونیستی تدارک دیده ایم؛ چراکه مقاومت خارج از چارچوب دشمن، کاری ندارد و تلاش های ما در راستای منافع ملت و وحدت اسلامی است.

شیخ محمد یزبک با اشاره به اوضاع سوریه، ابراز امیدواری کرد که این کشور بحران کنونی خود را پشت سر بگذارد و با اشاره به خطر دخالت جویی های خارجی برای سوریه، مقاومت و بازدارندگی را تنها گناه سوریه دانست و گفت: می بینیم که همه رخدادهای منطقه در راستای حمایت از دشمن صهیونیستی است و حق ماست که به دیگران بفهمانیم که ماجراجویی های آنها بی پاسخ نخواهد ماند.

وی با در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اوضاع لیبی پس از کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور جنایتکار این کشور، ابراز امیداوری کرد که ملت لیبی پیروزی بزرگ خود را تکمیل کنند و پای آنها به دامن دولت های دیگری که به دنبال غارت ثروت های این کشور هستند، نلغزد و گفت: ما نسبت به آینده لیبی نگرانیم که نکند از دست انقلابیون خارج شود.

رییس هیات شرعی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال بهره جویی از مساله فلسطین برای اهداف خود نیست، گفت: امام خمینی(ره) هنگامی که از تبعید به ایران بازگشت فرمود که امروز نوبت تهران است و فردا نوبت فلسطین و ایشان از مقاومت فلسطینی حتی در زمان یاسر عرفات و به دور از هرگونه حسابگری حمایت می کرد.

وی با تکذیب اتهام های پوچ برخی علیه حزب الله لبنان پیرامون قاچاق سلاح به سوریه، گفت: لبنان لنگرگاه سلاح است و کسانی که از سلاح دم می زنند، مرادشان سلاح حزب الله است که حامی و پاسدار لبنان است./981/ب902/گ
ارسال نظرات