۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۴۰۴
عضو خبرگان رهبری:

بهره‌مندی از مصلاهای نماز جمعه در ‌فعالیت‌ فرهنگی و اجتماعی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی‌ گفت: مصلاهای نماز جمعه تنها نباید ویژه روز جمعه و برگزاری نماز جمعه باشد، بلکه این اماکن دینی و مذهبی باید به کانون‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.
حجت الاسلام عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهر خلخال اظهار داشت: ابعاد فردی و اجتماعی نماز جمعه امروز پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بایستی در سراسر کشور تبیین شود.

وی برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مصلاهای نماز جمعه تنها نباید ویژه روز جمعه و برگزاری نماز جمعه باشد، بلکه این اماکن دینی و مذهبی باید به کانون‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

عضو خبرگان رهبری جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی و دینی در مساجد و مصلاها را لازمه بقای آرمان های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: کارهای فرهنگی مهم‌ترین وظیفه اعضای ستاد نماز جمعه در شهرستان هاست، چراکه امروز با هجمه بزرگ فرهنگی و عقیدتی رو به رو هستیم.

وی راه اندازی وب سایت فرهنگی نماز جمعه، برگزاری گفتمان های دینی، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی، قرآنی، احکام، تجلیل از برگزیدگان کنکور و نخبگان در مراسم نماز جمعه را از جمله مهم‌ترین برنامه های فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان ها دانست و افزود: اینکه احداث مصلاها با هزینه هایی قابل توجه تنها برای یک ساعت برگزاری نماز جمعه صورت گرفته، منطقی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر تبدیل مصلاها به کانون های فرهنگی افزود: اگر ستادهای نماز جمعه در شهرهای مختلف توانستند جوانان نخبه و مستعد را جذب و در فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی مشارکت دهند، آن زمان خواهند توانست جایگاه حقیقی مصلاهای نماز جمعه را باور کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امروز جهان اظهار داشت: بشر امروز از بی اخلاقی، بی عدالتی و دوری از معنویت رنج می برد، امروز بحران اخلاقی بزرگترین مشکل دولت ها و ملل جهان به شمار می رود.

امام جمعه اردبیل روی آوردن به معنویات و استفاده از الگوهای رفتاری اسلام را بهترین راه حل ممکن در جهت رهایی از این گرداب اخلاقی برای جهانیان اعلام کرد و گفت: معرفی اسلام به عنوان دین نجات بخش برای تشکیل حکومت جهانی، مبارزه با افراط گویی، چهره عاطفی دین اسلام و وجود رهبریت سالم مطابق با نظام ولایت فقیه مهم‌ترین رسالت امروز ملت ایران است./935/پ202/س
ارسال نظرات