۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۱۵۴۰۵
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

هنر کارآمد‌ترین ابزار برای ترویج آموزه‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: هنر بهترین و کارآمدترین ابزار برای ترویج و تبلیغ آموزه‌های دینی و شعائر اسلامی است.
حجت الاسلام ولائي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان سومین ورک شاپ خیابانی دفاع مقدس اظهار داشت: هنر بهترین و کارآمدترین ابزار برای ترویج و تبلیغ آموزه های دینی و شعائر اسلامی است.

وی با تأکید بر جایگاه متعالی هنر و هنرمند ارزشی از دیدگاه مبانی دینی خاطر‌نشان کرد: هنر و قلمی که متعهد و ارزش مدار و در خدمت اسلام و تبیین ارزش های آن باشد، شایسته تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا هدف از برگزاری این جشنواره ها و ویژه برنامه های مرتبط با دفاع مقدس را عاملی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این ایام و شهدا و ایثارگران عنوان کرد‌ و گفت: چنین جشنواره‌هایی زمینه را برای آشنایی نسل جوان با ابعاد مختلف دفاع مقدس فراهم می‌کند.

حجت الاسلام ولایی در ادامه خواستار توجه بیش از بیش هنرمندان به مفاهیم ارزشمند دینی شد و گفت: خلق آثار هنری با مضامین دینی و آموزه‌های شیعی عامل مهمی در ماندگاری آن خواهد بود.

همچنین کریم نوری، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حوزه دفاع مقدس و حماسه آفرینی رزمندگان و ایثارگران در طول این دوران، موضوع های ناب و بی‌شماری را برای خلق آثار هنری فراهم آورده است.
 
افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس رسالتی خطیر بر دوش هنرمندان است و برگزاری جشنواره‌ها و ورک شاپ‌هایی با موضوع دفاع مقدس می‌تواند راه‌گشای تولید آثاری ماندگار باشد.

نوری، با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار ارائه شده است، ابراز کرد: ارتباط اثر با موضوع و استفاده از نمادهای مرتبط،‌ ماندگاری اثر، خلاقیت و نوآوری در طرح و تکنیک، تأثیرگذاری اثر و ارتباط با مخاطب و ترکیب‌بندی متعادل از عوامل مؤثر در انتخاب آثار برتر بود.

گفتنی است، سومین ورک شاپ خیابانی دفاع مقدس در محل رواق‌های مسجد کبود تبریز برگزار شد./935/پ203/س
ارسال نظرات