۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۴۱۹
با اعزام هیاتی رسمی به لیبی؛

لبنان به دنبال روشن ساختن سرنوشت امام موسی صدر است

خبرگزاری رسا ـ یک هیات رسمی لبنانی در پی کشته شدن معمر قذافی برای پیگیری مساله امام موسی صدر و دو همراهش، بیروت را به مقصد طرابلس ترک کرد.
امام موسي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، یک هیات رسمی لبنانی متشکل از هیثم جمعه، مدیرکل وزارت مهاجران لبنان و حسن شامی از مقام های دادگستری لبنان، روز گذشته در پی کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور جنایتکار لیبی برای پیگیری مساله امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، بیروت را به مقصد طرابلس ترک کرد.

هیثم جمعه پیش از ترک بیروت در فرودگاه بین المللی این شهر با تاکید بر اینکه مساله امام موسی صدر برای لبنان اهمیت بسیار دارد، گفت: در همین راستا، ما رایزنی های گسترده ای را با مقام های جدید لیبیایی پس از سرنگونی قذافی انجام خواهیم داد.

گفتنی است که پس از دستگیری و کشته شدن معمر قذافی به دست انقلابیون لیبی و در پی آن اعلام استقلال این کشور، شخصیت های مختلف سیاسی و مذهبی لبنان در موضع گیری های جداگانه با تاکید بر ضرورت روشن ساختن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش، مسؤولان جدید لیبی را به همکاری همه جانبه در این خصوص فراخواندند.

در همین راستا، حسین موسوی، عضو فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه ما از شرایط کنونی برادران انقلابی لیبیایی با وجود باقیماندگان قذافی و تلاش های غربی برای غارت ثروت ها و سلطه جویی بر کشورشان، افزود: با وجود این، همگان می دانند که تلاش های مخلصانه برای به نتیجه رساندن این مساله یک وظیفه دینی، اخلاقی و ملی است.

از سوی دیگر، علی خریس، عضو فراکسیون آزادی و توسعه در پارلمان لبنان، امام موسی صدر را مکتبی برای مقاومت، همزیستی مسالمت آمیز و سیاست و گرایش واقعی به میهن دانست و تاکید کرد: امام موسی صدر به اذن خداوند به میدان جهاد بازخواهد آمد و قذافی با مرگ خود از این جنایت بی شرمانه تبرئه نخواهد شد، بلکه لعنت او را در قبر هم دنبال خواهد کرد.

علی بزی، دیگر عضو فراکسیون آزادی و توسعه نیز ابراز امیدواری کرد که امام موسی صدر هرچه زودتر به آغوش خانواده و میهن و دوستدارانش بازگردد، گفت: امام موسی صدر حتی یک روز هم در مسیر مقاومت و سازندگی و پیروزی های ما غایب نبوده است.

گفتنی است که امام موسی صدر در سوم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز نهم شهریور ماه ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش به دست آمده، تماما گواه آن است که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است./981/ب901/گ
ارسال نظرات