۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۴۵۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های آذربایجان شرقی و افزایش تعداد خانه های عالم شهرستان اهر از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
نمايشگاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بابک محمدزاده علمداری، دبیر شورای اطلاع رسانی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: بیش از 100دستگاه و سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های استان شرکت می کنند.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه را پنجم تا نهم آبان‌ماه سال‌ جاری عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه تحت عنوان جلوه خدمت در دو سالن پروین اعتصامی و آذربایجان نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپا و دستگاه‌های شرکت کننده ظرفیت‌ها و دستاوردهای خود را در طول دوره دولت‌های نهم و دهم به نمایش می گذارند.

وی گفت: مراسم گشایش این نمایشگاه روز پنج‌شنبه با حضور مقامات استانی و ملی برگزار و در مدت برپایی آن، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 11 صبح تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان آذربایجان شرقی افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی و شهرداری‌ها به همراه فرمانداری شهرستان‌های 20گانه استان به طور جداگانه در نمایشگاه شرکت دارند.

محمدزاده نمایش بخشی از خدمات دولتی و غیردولتی دستگاه‌ها را از جمله ویژگی‌های جدید نمایشگاه اعلام کرد که در آن این خدمات به صورت زنده ارائه می شود.

وی متولی برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های استان را شورای اطلاع‌رسانی و استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد.

علی بن موسی‌الرضا یک فعال فرهنگ و هنر تبریزی را به خادمی طلبید

همزمان با حضور کاروان خادمان رضوی در تبریز، جواد کریم‌نژاد به عنوان خادم افتخاری آستان قدس حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در حوزه فرهنگ و هنر نایل شد.

این نشان و عنوان خادمی به واسطه مشارکت و فعالیت چشمگیر جواد کریم‌نژاد در سه دوره برگزاری جشن‌های زیر سایه‌ی خورشید در تبریز و حضور فعال در شبکه جوانان رضوی و کانون جوانان رضوی تبریز و تلاش برای احیا و گسترش و تقویت فرهنگ و سیره‌ رضوی و نیز حضور موثر در برنامه‌های دهه ‌کرامت به جواد کریم‌نژاد اعطا شد.

کریم‌نژاد به عنوان نویسنده و پژوهشگر از جوانان فعال در حوزه‌ فرهنگ و هنر تبریز، عضو مراکز مختلف فرهنگی اجتماعی است که در طول سال های اخیر با فعالیت‌های هنری و برگزاری همایش ‌های متعدد در تبیین و ترویج روش و سیره‌ عملی امام رضا(ع) حضوری فعال داشته است.


خادمان حرم امام رضا(ع) به طور کلی به چهار گروه رسمی موروثی، رسمی، افتخاری و تشریفی تقسیم می‌شوند و این عناوین در تمامی امور خدامی اعم از فراشی، دربانی، کفشداری وجود دارد.

اعزام 20 مربی قرآن مؤسسه نسیم فردوس خلخال به مدارس قرآنی

مسؤول موسسه نسیم فردوس خلخال از اعزام 20 نفر از مربیان مجرب این موسسه به مدارس قرآنی این شهرستان خبر داد.

سید عدنان صادقی با گفت: در پی اجرای تفاهم نامه آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، مدارس قرآنی در سطح شهرستان خلخال باهمکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان فعالیت می نمایند که در این مدارس مربیان قرآن به تدریس رشته های مختلف قرآنی ویژه دانش آموزان می پردازند.

وی گفت: در سالتحصیلی امسال تعداد 20 نفر از مربیان مجرب قرآن از سوی موسسه قرآنی نسیم فردوس خلخال به مدارس قرآنی اعزام شدند تا طبق برنامه مدون اعلام شده از سوی مدارس، به تدریس قرآن بپردازند.

صادقی به بازدید و سرکشی از کلاس های این مدارس اشاره کرد و گفت: به منظور بررسی روند پیشرفت کیفی آموزش قرآن در بین دانش آموزان، بازدید از کلاسها توسط نماینده تبلیغات اسلامی و اداره آموزش و پرورش خلخال بعمل آمده و تدریس مربیان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

افزایش تعداد خانه های عالم در شهرستان اهر

در جلسه مشترک فرمانداری، بخشداری و اداره تبلیغات اسلامی اهر افزایش تعداد خانه های عالم در روستاهای بزرگ شهرستان اهر مصوب شد.

در جلسه ای که به منظور بررسی راهکارهای افزایش تعداد خانه های عالم در روستاهای شهرستان اهر با حضور فرماندار، بخشدار، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محل فرمانداری برگزار شد، فرماندار اهر ساخت خانه های عالم در تمامی روستاهای پرجمعیت شهرستان را با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و مردم امکان پذیر دانسته و همکاری همه جانبه بخشداری ها ،بنیاد مسکن و سایر ارگانهای دخیل در این امر را خواستار شد./935/د101/س

ارسال نظرات