۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۴۶۴
حدیث ولایت (21)/نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

حوزویان باید در نظام حضور داشته و مسؤولیت بپذیرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد، با تاکید بر اینکه ارتباط حوزه با نظام اسلامی تنگاتنگ است،‌ اظهار داشت: باید در کنار نهال انقلاب ایستاد و از ثمرات آن حراست کرد تا انقلاب به دست نا اهلان نیفتد و برای توفیق در این وادی و عرصه باید علما و روحانیت مسؤولیت بپذیرند تا نظام همچنان بالنده به مسیر عزتمند خود ادامه دهد.
ميرعمادي امام جمعه خرم آباد
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، امام جمعه خرم‌آباد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته به استان قم، نظام مقدس اسلامی را مولود حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: حوزه های علمیه و روحانیت هم در حدوث و هم در بقای نظام اسلامی نقش اساسی داشته و دارند.

وی گفت: روحانیت در انقلاب همواره در صف اول بودند و مردم نیز به تبع روحانیت قیام کرده و پیروز شده اند و امروز نیز همچنان روحانیت، علم نظام را به دست دارد،‌ از این رو نقش شان در حفظ،‌ بقا و استمرار نظام برجسته است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حوزویان در حفظ اسلام نقش اساسی دارند،‌ اندیشه نظام اسلامی را برخاسته از حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: افزون بر این نقش امروز پروش یافتگان حوزه در نظام اسلامی در عرصه های مختلف نقش کلیدی ایفا می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز در راس نظام ولی فقیهی قرار دارد که خود فرزند و پرورش یافته حوزه است،‌ امروز اگر نظام ما در دنیا الگو است به خاطر اصل ولایت فقیه و رهبری است که یک عالم و مجتهد و مرجع تقلید در راس آن قرار دارد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ارتباط حوزه و نظام تنگاتنگ است،‌ خاطرنشان کرد: حوزه ها برای ساختار و کارهای سخت افزاری خود و توسعه مدارس نیاز به حمایت دارند و نظام و دولت بایستی در این راستا رسالت خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام نمی تواند نسبت به حوزه بی تفاوت باشد، یادآور شد: مساله نظام جمهوری اسلامی با دستگاه های اجرایی متفاوت است،‌ ممکن است حوزه نسبت به دستگاه های اجرایی و دولت و مجلس و سایر نهادها حرف و انتقادی داشته باشد که مطرح کرده و می کند، اما این مساله جدای از انتقاد به نظام است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان لرستان بیان داشت: حفظ نظام بر اساس فرمایش امام بر همه واجب است و علما و مراجع تقلید و بزرگان حوزه در حفظ و حمایت از رهبری متفق القول هستند و به تعبیر دیگر اجماع در حوزه های علمیه در حفظ نظام و دفاع از ولایت فقیه و رهبری حاکم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه افزود: البته در بخش اجرایی و دستگاه ها انتقاداتی هست که مرتب از سوی حوزه،‌ علما و مراجع تقلید یادآوری می شود و این مساله نیز مؤید استقلال حوزه است.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به بیان وظایف دولت در قبال نظام اسلامی پرداخت و ابراز داشت: برخی می گویند حوزه باید هدایت گر باشد،‌ برخی می گویند حوزه موعظه گر باشد،‌ برخی می گویند علاوه بر اینها حوزه سیاستگذاری داشته باشد،‌ اما با توجه به شرایط موجود علما و روحانیت به نظر می رسد،‌ افزون بر این امور حوزویان باید در درون نظام استقرار پیدا کنند و مسؤولیت بپذیرند چراکه نمی شود نسبت به شجره طیبه نظام بی تفاوت بود.

وی تاکید کرد: باید در کنار نهال انقلاب ایستاد و از ثمرات آن حراست کرد تا انقلاب به دست نا اهلان نیفتد و برای توفیق در این وادی و عرصه باید علما و روحانیت مسؤولیت بپذیرند تا نظام همچنان بالنده به مسیر عزتمند خود ادامه دهد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات