۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۴۷۳
در خراسان جنوبی صورت گرفت؛

وقف زمینی برای ساخت حوزه علمیه شهر قهستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وقف دو قطعه زمین در قهستان جهت ساخت حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) در این شهر خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف استان خراسان جنوبی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وقف زمینی جهت ساخت حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) در شهر قهستان گفت: آقای سید محمد مبرقعی با مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دو قطعه زمین به متراژ سیصد متر مربع را برای ساخت حوزه در این شهر وقف کرد.

وی با بیان این که این واقف خیراندیش هدف از این اقدام خداپسندانه را پیشرفت علوم دین و قرآن و تربیت طلاب بیان کرد، افزود: افرادی که اقدام به وقف اموال و دارایی های خود کرده اند هدفشان مقدس بوده و ما ضامن اجرای این اهداف مقدس هستیم.

حجت الاسلام گرائیلی، اجرای نیت واقف را از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش ما بر این است که نیت واقف به صورت کامل اجرا شود.

وی به نقش حوزه های علمیه در ترویج احکام ناب اسلامی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که توسعه و گسترش این مراکز دینی در جامعه اسلامی ضروری است، تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین مراکز نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی به شمار می رود.

مدیر کل اوقاف  و امور خیریه خراسان جنوبی، گسترش حوزه‌های علمیه در هر شهر و منطقه ای را اقدامی پسندیده در جهت نشر ارزش های اسلامی دانست و ادامه داد: مشارکت مردمی در ساخت این مراکز دینی باید بیشتر تقویت شود./950/ت302/س

ارسال نظرات