۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۵۱۱
آیت الله طبرسی:

اقتدار و عظمت امروز اسلام مرهون زحمات حوزه و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر ارزش‌های اسلامی و اسلام در دنیا نقش آفرین است به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در بازدید از حوزه علمیه در حال ساخت امام علی(ع) مرکز استان، با اشاره به این که عملیات اجرایی ساخت این حوزه علمیه جامع از سال 81 در ساری آغاز شد، گفت: مساحت کل این حوزه بیش از هفت هزار متر مربع است.

وی، این حوزه را یکی از بزرگترین حوزه های علمیه مازندران معرفی کرد و افزود: تاکنون برای ساخت آن بیش از سی میلیارد ریال هزینه شده است.

آیت الله طبرسی تصریح کرد: بنای این حوزه علمیه در چهار بلوک و هر بلوک چهار طبقه در حال ساخت است و دارای 77 کلاس درس طلاب، هشت کلاس مدرس، سایت رایانه، سالن غذاخوری، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، سالن چند منظوره ورزشی، تئاتر، نمازخانه، کتابخانه، و پارکینگ خودرو است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه علمیه از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه مصومین(ع) نیابت دارد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که اگرچه امروز پیامبر و امامان معصوم حضور ندارند، علما و حوزه‌های علمیه حضور دارند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت رکن سوم خاتمیت هستند.

وی با بیان این که اگر ارزش‌های اسلامی و اسلام در دنیا نقش آفرین است به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی مدارس علمیه ساماندهی شده و از یک نظم و انضباط مشخصی بهره مند شدند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که تکثر در حوزه علمیه مضر نیست، بلکه مفید هم است، ادامه داد: همه حوزه های علمیه وظیفه و رسالت مشترکی دارند و آن هم نشر معارف دینی است و به همین دلیل گسترش مدارس علمیه همواره مفید بوده و خواهد بود./950/پ202/س

ارسال نظرات