۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵
آیت الله نوری همدانی:

غرور مستکبران جهانی را به ورطه سقوط کشانده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، غرور را عامل تباهی و سقوط انسان دانست و با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و جهان، از حکام مستکبر خواست از فرجام دیکتاتورهایی همچون صدام و قذافی درس عبرت بگیرند.
آيت الله نوري همداني درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، غرور را عامل سقوط مستکبران جهانی دانست.

وی با بیان اینکه مستکبران جهانی رو به زوال و سقوط هستند، تاکید کرد: اینها به دلیل غروری که دارند به این بلا و گرفتاری ها دچار شده اند.

این مرجع تقلید فرجام دیکتاتورهایی همچون صدام و قذافی را درس عبرتی برای مستکبران و حکام زورگو دانست و تاکید کرد: در حال حاضر جریان غرور در دنیا حاکم است از این رو آنها به این وضعیت دچار شده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایاتی از غرور به عنوان عامل سقوط انسان ها یاد کرد و ابراز داشت: اگر انسان به چیزی که قابل اعتماد نیست تکیه کند، دچار مشکل می شود.

وی تاکید کرد: برخی از افراد به علم شان مغرور می شوند، برخی نیز به مال و ثروت شان مغرور می شوند، در حالی که باید توجه داشت که علم تنها کافی نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: اهل عبادت نیز باید مراقب باشند چرا که ممکن است از همین طریق دچار مشکل و فریب شوند.

وی اطاعت از پروردگار را عامل سعادت انسان دانست و ابراز داشت: خداوند تبارک و تعالی در همه احوال به انسان توجه دارد و با فضل و رحمت خود از گناهان و سر تقصیرات انسان می گذرد و شایسته نیست افراد به غیر خدا متمسک شوند.

این مرجع تقلید محاسبه نفس را یک اصل مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: در ابتدای صبح انسان باید با خود شرط کند که مراقب باشد تا شب لغزش و معصیتی از او سر نزند، اصل دیگر مراقبت است، مرحله دیگر این است که وقتی روز تمام شد و شب فرا رسید انسان حسابرسی کند که آیا به عهد و پیمانی که بسته وفا کرده است یا خیر؟

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: مرحله دیگر این است که اگر تخلف و اشتباهی سر زده خود را عتاب کند که چرا چنین کاری را انجام داده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات