۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۵۷۱
امام جمعه بهبهان:

بی توجهی مسؤولان به جوانان به منزله از دست رفتن سرمایه های انسانی ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان، بی توجهی مسؤولان به جوانان را به منزله از دست رفتن سرمایه های انسانی ایران دانست و اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی جامعه باید بیدار و هوشیار بوده تا مبادا، سرمایه های انسانی این مملکت توسط بیگانگان به غارت روند؛ از این رو با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات موجود در جامعه، آنها را با دسیسه های شوم دشمنان آشنا کنند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديه
حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به نزدیک شدن به یوم الله 13 آبان، اظهار داشت: حوادثی که در این روز به وقوع پیوسته، نظام اسلامی را دچار تحولی عظیم کرد که یکی از این تحول ها گسترش آرمان های انقلاب اسلامی ایران در جهان بود.

وی افزود: در این روز تاریخی دانش آموزان و دانشجویان نظام اسلامی با حمله به سفارت آمریکا، آنجا را در تصرف خود در آورده و آن لانه مخوف جاسوسی را کشف کردند.

استاد حوزه علمیه، با بیان این که این روز تاریخی را همواره باید زنده داشت، گفت: بر اساس سخنان امام خمینی(ره)، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم ایران بود؛ چرا که اگر این لانه کشف نمی شد خطرات بزرگی انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کرد.

حجت الاسلام ابوعلی، با تأکید بر ارتقاء روحیه استکبار ستیزی دانش آموزان و دانشجویان از سوی مسؤولان فرهنگی جامعه، اظهار داشت: مسؤولان و فعالان عرصه های فرهنگی، به ویژه قشر فعال روحانیت باید با تبیین ارزش ها و ضد ارزش های انقلاب اسلامی ایران برای جوانان و نوجوانان، روحیه استکبار ستیزی را در آنها پرورش دهند.

امام جمعه بهبهان، با بیان این که دشمنان با شدت در تلاش برای تحریف افکار جوانان و نوجوانان نسبت به آرمان های این نظام و انقلاب هستند، بیان داشت: استکبار در دشمنی کامل با نظام اسلامی قرار گرفته و همواره در صدد ضربه به نظام اسلامی است؛ از این رو در تلاش برای القای عقاید منحرف و ضد ارزشی به جوانان و نوجوانان است.

وی خطاب به روحانیان و مبلغان عرصه های دینی، گفت: مسؤولان فرهنگی جامعه باید بیدار و هوشیار بوده تا مبادا، سرمایه های انسانی این مملکت توسط بیگانگان به غارت برده شوند؛ از این رو باید با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات موجود در جامعه، آنها را با دسیسسه های شوم دشمنان آشنا کرده و این گونه توطئه ها را از بین ببرند.

وی با ابراز تأسف نسبت به مصرف کالاهای خارجی و صهیونیستی در ایران، تأکید کرد: مردم ایران باید هوشیار باشند که مصرف کالاهای خارجی به ویژه کالاهای منسوب به شرکت های آمریکایی و اسراییلی، نقش مهمی در پیشرفت اقتصاد آنان دارند؛ از این رو باید با پرهیز از خرید این گونه کالاها و استفاده از اجناس ایرانی، اقتصاد رو به رشد ایران اسلامی را تقویت و اقتصاد رو به افول مستکبران را تضعیف کنند./9465/ت302/س
ارسال نظرات