۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۵۷۷
امام جمعه سردشت دزفول:

استفاده کاربردی از ابزارهای نوین فرهنگی بهترین راه مقابله با جنگ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سردشت دزفول، استفاده کاربردی از ابزارهای نوین فرهنگی را بهترین راه مقابله با جنگ فرهنگی دانست و اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی وظیفه دارند از ابزارهای فرهنگی برای هدایت جوانان به سوی آرمان های نظام اسلامی استفاده کرده و توطئه های دشمنان را از بین ببرند.
حجت الاسلام مصطفي نصيري، امام جمعه سردشت دزفول
حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که جنگ نرم دشمنان، مشکل تر از جنگ سخت است، اظهار داشت: در جنگ سخت، چون دشمن مشخص و قابل رؤیت بوده مردم متحد، با ایمان و با اراده شده در برابر این دشمن واحد با قدرت ایستادگی می کنند اما در جنگ نرم هیچ گونه دشمنی مشاهده نمی شود و مردم بدون هیچ گونه احساس خطری از راه دین و قرآن منحرف می شوند.

وی با اشاره به اعترافات دشمنان نسبت به پیشرفت های ایران، گفت: سران استکبار با صراحت بیان کرده اند که با ایران به صورت رو در رو و استفاده از جنگ نظامی نمی توان مقابله کرد؛ چرا که ما این را در هشت سال جنگ تجربه کردیم که با آن همه قدرت و تجهیزات باز هم در مقابله با جوانان ایرانی ناکام ماندیم؛ از این رو بهترین راه مقابله با جوانان ایرانی استفاده از ابزارهای فرهنگی و جنگ نرم است.

حجت الاسلام نصیری خاطر نشان کرد: دشمنان در این برهه از زمان با استفاده از ابزارهای روز در تلاش برای منحرف کردن افکار و عقاید جوانان و نوجوانان ایرانی هستند؛ از این رو مسؤولان فرهنگی ایران وظیفه دارند همانند دشمنان از ابزارهای فرهنگی برای هدایت جوانان به سوی آرمان های نظام اسلامی استفاده کرده و توطئه های دشمنان را از بین ببرند.

وی به دیگر سخنان فرماندهان جنگ نرم مستکبران اشاره کرد و بیان داشت: مستکبران بیان کرده اند تا نتوانیم افکار و اعتقادات راسخ ایرانیان را به ولایت فقیه، شهدا و آرمان های نظامشان، دور کنیم به هیچ وجه نمی توان به این خاک دست یافت؛ از این رو باید با هجمه ای گسترده آن هم از طریق، شعر، فیلم، آهنگ، بازی‌های رایانه ای و ... جوانان را از پایبندی‌های متعصبانه به ایران دور کنیم.

استاد حوزه علمیه به سخنان مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در آن برهه از زمان فریاد برآوردند که شبیخون فرهنگی بر علیه ایران آغاز شده که باید هر چه سریع تر با آن مقابله کرد، اما متأسفانه گوش شنوایی از مسؤولان نبود که به فریاد این ندای امام خامنه ای برسد.

وی ایران را جامعه ای متحد و یک پارچه خواند و خاطر نشان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که دارای روح جمعی اسلامی بوده که نظام آن بر اساس قوانین الهی شکل گرفته و همه مردم خود را موظف به اطاعت از آن می کنند.

امام جمعه سردشت دزفول با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان در خصوص مقابله همه جانبه با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان، تأکید کرد: طلاب و روحانیان باید به عنوان فعال ترین قشر فرهنگی جامعه، اطلاعات و آگاهی های خود را در خصوص مسایل فرهنگی ارتقاء داده و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مساجد، مدارس و مکان های عمومی، آنها را با این گونه از اقدام های دشمنان آگاه کنند.

حجت الاسلام نصیری با اشاره به جهانی شدن بیداری اسلامی، اظهار داشت: خوشبختانه با یاری خداوند متعال، بیداری اسلامی که از انقلاب عظیم ایران نشأت گرفته، روز به روز در حال گسترش است، به طوری که هم اکنون در سراسر جهان رسوخ کرده است./9465/ت302/ص
ارسال نظرات