۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۶۱۴

هیات اعزامی لبنان پیگیری مساله امام موسی صدر را در لیبی آغاز کرد

خبرگزاری رسا ـ هیات اعزامی لبنان به طرابلس با برگزاری دیدارهای متعدد با مسؤولان لیبیایی، رایزنی های گسترده خود در راستای پیگیری پرونده امام موسی صدر و دو همراهش را آغاز کرده است.
امام موسي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، هیات اعزامی لبنان به طرابلس، پایتخت لیبی از زمان ورود به این کشور با برگزاری نشست ها و دیدارهای متعدد با مسؤولان لیبیایی، فعالیت ها و رایزنی های گسترده خود در راستای پیگیری پرونده امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین را آغاز کرده است.

هیثم جمعه، مدیرکل وزارت مهاجران لبنان با اعلام اینکه در دیدار با مسؤولان مختلف لیبیایی، مساله ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش را مورد بررسی قرار داده اند از نشست های آینده هیات اعزامی با مسؤولان این قضیه در لیبی خبر داد.

این هیات رسمی لبنانی متشکل از هیثم جمعه، مدیرکل وزارت مهاجران لبنان و حسن شامی از مقام های دادگستری لبنان که چندی پیش در پی کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور جنایتکار لیبی برای پیگیری مساله امام موسی صدر و دو همراهش، بیروت را به مقصد طرابلس ترک کرد، دو روز پیش وارد این کشور شدند.

از سوی دیگر، جمعی از اعضای خانواده امام موسی صدر برای رایزنی با مقامات لبنان به منظور پیگیری سرنوشت وی به لبنان سفر کردند.

مهدی فیروزان، خواهرزاده امام موسی صدر در این خصوص، گفت: با بسته شدن پرونده حیات قذافی، پرونده پیگیری امام موسی صدر بسته نشده است؛ بلکه به دلیل نبود قذافی منابع موثق دیگری را در دست داریم که اطلاعات دقیق تری از محل زندانی شدن قذافی دارند.

وی افزود: این افراد تاکنون برای بیان مطالب از قذافی می ترسیدند، اما امروز این ترس دیگر وجود ندارد و از طریق کانال های متنوع و متعددی که داریم می توانیم محل اختفای امام موسی صدر را پیدا کنیم.

فیروزان با اشاره به پیگیری های انجام شده از سوی معاون وزیر امور خارجه لبنان، گفت: همکاری و تلاش جدیدی در حال آغاز شدن است و به دلیل تغییر شرایط با اتخاذ سیاست و روش‌های جدید در حال طراحی سازوکاری برای پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم امروز راحت‌تر بتوانیم محل اختفای امام موسی صدر را در لیبی پیدا کنیم.

خواهرزاده امام موسی صدر با اشاره به گفت و گو‌هایش با مقامات لبنان، گفت: مجلس اعلای شیعیان لبنان در نشستی با حضور تمام معاونان این موضوع را بررسی کرد که در آن هیات های قانونگذار، اجرایی و حقوقی مجلس حضور داشتند. ضمن اینکه هیات ملی و وطنی لبنان و کمیته لبنانی پیگیری سرنوشت امام موسی صدر نیز جلساتی را برگزار کردند.

گفتنی است که پس از دستگیری و کشته شدن معمر قذافی به دست انقلابیون لیبی و در پی آن اعلام استقلال این کشور، شخصیت های مختلف سیاسی و مذهبی لبنان در موضع گیری های جداگانه با تاکید بر ضرورت روشن ساختن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش، مسؤولان جدید لیبی را به همکاری همه جانبه در این خصوص فراخواندند./981/ب902/گ
ارسال نظرات