۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۶۱۹
آیت الله کعبی:

موج بیداری تا حاکمیت اسلام تدوام پیدا خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به موج بیداری اسلامی تاکید کرد: این موضوع باید مساله درجه یک حوزه های علمیه، مراجع و علما باشد و این زنجیره نیز تا حاکمیت اسلام تداوم پیدا خواهد کرد.
آيت الله کعبي آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز پنج شنبه در نشست بررسی ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری و تاثیر رهنمودهای ایشان در بیداری اسلامی که در مدرسه حجتیه برگزار شد، از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عصر کنونی به عنوان پرچمدار مکتب اهل بیت(ع) یاد کرد.

آیت الله کعبی با اشاره به سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته به شهر مقدس قم، به تبیین ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و اخلاص، نورانیت، اهتمام به تعبد، نماز شب، تهجد، نوافل، ارتباط با ائمه و توسل به امام زمان را بخشی از ویژگی های اخلاقی ایشان ذکر کرد.

پیام انقلاب اسلامی تشنگان حقیقت را سیراب می کند

وی در ادامه با بیان اینکه در عصر ارتباطات پیام ها تاثیر بسزایی در شقاوت و سعادت انسان ها دارد، گفت: امروز نظام سلطه و استکبار در جنگ رسانه ای و روانی پیام مکر، ظلم، استبداد و جنایت را با نرم افزار فریبنده حقوق بشر و لیبرال دموکراسی می خواهند جهانی کنند و به خورد بشریت دهند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در مقابل این پیام های شیطانی، پیام الهام بخش و حقیقت افزای اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) از ایران اسلامی و توسط رهبری عظیم الشان انقلاب و خلف صالح امام راحل به دنیا صادر شده و جان های تشنه حقیقت و ایمان و معنویت و عدالت و کرامت انسانی را سیراب می کند و یک تکاپوی جهانی به نام نهضت بیداری اسلامی رخ داده و جهانی شده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز پیام انقلاب اسلامی بین المللی شده و نظام اسلامی ظرفیت جهانی پیدا کرده است، اظهار داشت: امروز سخن نظام مقدس اسلامی، سخن باورها و ارزش های اسلامی و عدالت طلبی است، چرا که انقلاب اسلامی به نام خدا و به یاد خدا و در راه خدا محقق شد و در همین راه در عمق جان انسان های آزادیخواه جای گرفت.

وی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان بر هم زننده معادلات جهانی و صف بندی های استبکار در عصر کنونی یاد و اضافه کرد: بحمدلله امروز پروژه سلطه و هیمنه جهانی با شکست مواجه شده و نظام تک بعدی با هیمنه آمریکا به شکل بین المللی آن بهم خورده است.

آیت الله کعبی جنبش ضد سرمایه داری اوج گرفته در غرب و آمریکا را شاهدی بر این مدعا دانست و گفت: امروز نهضت بیداری اسلامی به پشتوانه ملت ها در حال تبدیل شدن به یک قدرت است و طومار ظالمانه نظام استکبار و آمریکا را در می نوردد و انقلاب اسلامی نیز در این بین نقش بسیار اساسی و کلیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دو طرز تفکر لیبرال دموکراسی و اداره انسان و جهان بر پایه عقلانیت، معنویت، عدالت و کرامت واقعی در جهان حاکم است، تصریح کرد: در عصر ما نظامات و مناسبات قدرت دگرگون شده است و رهبر معظم انقلاب نیز در سفر اخیر خود به کرمانشاه تاکید کردند امت اسلامی در یک پیچ تاریخی به سر می برد که پیچ تمدن، اندیشه و ایمان و ارزش ها است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مساله بیداری اسلامی باید موضوع درجه یک حوزه های علمیه، مراجع تقلید و علما باشد، اضافه کرد: اگر ما بتوانیم معارف اسلام و اهل بیت را به زبان های زنده دنیا به بشریت برسانیم نظام لیبرال دموکراسی در نظامات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز در هم خواهد ریخت و امروز موظف هستیم این پیام های زنده را به دنیای تشنه حقایق عرضه کنیم.

آیت الله کعبی از مقام معظم رهبری به عنوان سخنگوی این پیام یاد کرد و بیان داشت: تبیین و انتقال این پیام به جهانیان که در تکاپوی حقیقت هستند می تواند منشا تحولات بسیاری شود.

وی با اشاره به نقشه دشمنان برای ایران هراسی یادآور شد: ایستادگی ملت ایران و نظام اسلامی دشمنان و استکبار را به ستوه آورده است و آنها نمی دانند که برای برون رفت از این وضعیت چه باید بکنند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به پایگاه بیداری اسلامی تبدیل شده است، تاکید کرد: زنجیره موج بیداری اسلامی تا حاکمیت اسلام تدوام پیدا خواهد کرد و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص بیاناتی را ایراد کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه برای نقش آفرینی در این عرصه باید الزاماتی را در خود ایجاد کنیم، گفت: نداشتن تجزیه و تحلیل سیاسی و بصیرت و عدم برخورداری از روحیه جهادی یک آفت است که باید به شدت از آن اجتناب کرد.

وی انزوا طلبی و حاشیه نشینی را یک آفت دیگر عنوان کرد و ابراز داشت: طلبه ای که می خواهد در عصر بیداری اسلامی نقش و رسالت خود را به درستی ایفا کند، نباید منزوی و حاشیه نشین باشد.

آیت الله کعبی با تاکید بر هوشیاری ملت های بپا خاسته در مقابل مکر دشمنان، اظهار داشت: برای مقابله با دشمنان هر گونه تفرقه، تعصب مذهبی و قومیتی، محلی و اقلیمی سم مهلکی است و باید در مقابل دشمنان ایستادگی داشته باشیم.

تکفیری ها آلت دست دشمنان اسلام هستند

وی وحدت اسلامی را یک وظیفه شرعی و فقهی دانست و با تاکید بر ضرورت هوشیاری امت اسلام در مقابل نقشه های دشمنان تصریح کرد: تکفیری ها و متعصبین به عنوان ابزار دست دشمنان اسلام عمل می کنند و ما نباید در دامی که آنها پهن کرده اند بیفتیم.

آیت الله کعبی گفت: خویشتنداری مرجعیت دینی در عراق به زعامت حضرت آیت الله العظمی سیستانی و کنترل اختلاف شیعه و سنی یکی از عواملی بود که زمینه ساز سر کارآمدن دولتی مقتدر و خروج نیروهای اشغالگر از این کشور اسلامی شده است.

وی با تقسیم بندی نخبگان جهان اسلام به لیبرال ها، ناسیونالیست و اسلام گرایان، یادآور شد: برخی از اسلام گرایان متمایل به آمریکا هستند، برخی در مقابل آمریکا هستند، برخی نیز هستند که هنوز سازماندهی خاصی ندارند، اما در مجموع باید گفت اینها راهی ندارند مگر اینکه از ملت های خود پیروی کنند و ملت ها نیز از طریق رای، نظر خود را بر نخبگان تحمیل خواهند کرد.

آیت الله کعبی پیروزی اسلام گرایان در تونس را در همین راستا و نشانه عزم جدی مردم برای اسلام گرایی ارزیابی کرد و گفت: ما باید کاری بکنیم که الگوی شایسته حکومتی در زمان دولت سازی و ملت سازی را به نهضت های اسلامی معرفی کنیم.

وی آزادی قدس شریف را هدف دیگر بیداری اسلامی دانست و ضمن تبیین تاثیر و نقش رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری در این تحولات، بیانات ایشان را جامع، حکیمانه و جهت دهنده توصیف کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات