۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۶۲۶

کنگره استانی غدیر در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین از برگزاری کنگره استانی غدیر 21 آبان‌ماه در این استان خبر داد.
جشنواره منطقه اي غدير


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید فتاح مرتضوی، مسؤول نهاد نمایندگی فقیه در دانشگاه گیلان، امروز در جلسه ستاد غدیر که در قزوین برگزار شد با اشاره به در پیش بودن بزرگ‌ترین عید مسلمانان از برگزاری کنگره استانی غدیر در قزوین خبر داد.

وی با بیان این که این کنگره با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی 21 آبان ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار خواهد شد، افزود: در این نشست تخصصی مهم‌ترین مسائل مربوط به غدیر و موضوعات مربوط به آن در قالب سخنرانی و مقابله تبیین خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که باید برنامه‌های هفته غدیر برای مردم آگاهی بخش باشند تا جامعه مساله غدیر را درک کند، بیان داشت: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند فراگیری هر چه بیشتر فرهنگ علوی است.

وی با بیان این که مسأله غدیر از مسائل اساسی و مهم مربوط به مسلمانان است، تصریح کرد: نباید تصور شود غدیر تنها به شیعیان اختصاص دارد، بلکه مربوط به همه جامعه اسلامی است؛ زیرا غدیر یکی از مسائل پایه‌ای دین اسلام است.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که حضرت علی‌(ع) در همه عرصه‌ها الگویی برای جامعه اسلامی است که باید سیره این امام همام بیش از پیش ترویج شود، تصریح کرد: امروز متولیان دینی و فرهنگی باید برای جهانی شدن این فرهنگ اصیل اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان این که متأسفانه دشمنان اسلام امروز به دنبال انحراف پیام غدیر در جوامع اسلامی هستند؛ ادامه داد: امت اسلامی باید غدیر را فرصتی برای وحدت و همدلی بیشتر میان خود تلقی کنند و همواره هوشیار و آگاه باشند.

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر این که اگر بحث ولایت از روز اول در بین مسلمین جدی تلقی می‌شد، امروزه در 54 کشور اسلامی تشتت وجود نداشت، خاطرنشان کرد: امروز برخی ها در جوامع اسلامی همه توان خود را منحرف کردن اذهان مسلمانان به کار گرفته اند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه افزود: خوشبختانه این خیزش های مردمی در خاورمیانه زمینه وحدت بیشتر ملت مسلمان را فراهم کرده است و همین موضوع سبب هراس دشمنان شده است.

حجت الاسلام مرتضوی، پرداختن به موضوع غدیر را یک مسأله مهم و اساسی در جوامع اسلامی تلقی کرد و گفت: اگر امروز بحث ولایت فقیه، همچون خورشید در آسمان سیاست جهانی می‌درخشد، به برکت ولایت فقیه است و ولایت فقیه ادامه بحث غدیر است./950/پ202/س

ارسال نظرات