۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۶۳۲

مدیرکل جدید اوقاف استان اردبیل معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل امروز در سالن اجتماعات فدک شهر اردبیل برگزار شد.
اوقاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سید کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل در مجلس امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: پیشینه دینی و ولایی استان اردبیل نشان از اهمیت کار فرهنگی و مذهبی در این خطه مذهبی کشور دارد.

وی با بیان اینکه این استان از لحاظ فرهنگی و دینی زبانزد عام و خاص است، افزود: استان اردبیل در حوزه های مختلف فرهنگی و دینی وارد عمل شده و ولایت مدارانه همه فعالیت‌های فرهنگی و دینی را به ثمر می رساند.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این‌که باید توجه ویژه ای در این حوزه ها داشته و برای مردمی که جان و فرزند خود را داده اند وقت بگذارند، افزود: باید قدرشناس فعالیت هیات امنای مساجد که بدون اجر و مزد مادی در حوزه های فرهنگی و دینی تلاش می کنند، بود.

همچنین حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه استان اردبیل در سخنانی به تشریح فعالیت های خود در این استان پرداخت و اظهار داشت: اقدامات زیربنایی به مساحت 22 هزار متر مربع در امامزادگان استان انجام گرفته که امامزاده سیداحمدمعراجی خلخال با زیربنای دوهزار متر مربع، سیددانیال با زیربنای سه هزار متر مربع و سید حسن هریس با 800 متر مربع نمونه هایی از این امامزاده ها می باشد.

وی ادامه داد: امامزاده سیدصدرالدین بعد از 90 از اسارت که جزو حریم خصوصی شده بود، رها شد و امروز به همت هیات امنا و مسؤولان استانی این امامزاده در زیربنایی به مساحت دو هزار و 850 متر مربع در حال ساخت است.

مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با اشاره به نصب ضریح در امامزاده حلیمه خاتون اردبیل گفت: برای حسینیه میرزاده خانم اردبیل نیز پنجره ای فولادی با اعتباری 300 میلیون ریالی نصب شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه محوطه امامزاده صالح اردبیل برازنده شهر حسینی اردبیل نیست، گفت: 70 درصد از موقوفات استان مربوط به فرهنگ و مسائل فرهنگی است و در رابطه با عزاداری و احیای فرهنگ اهل بیت‌(ع) است.

همچنین حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه استان اردبیل در سخنانی خواستار همکاری و تعامل مسؤولان، متولیان موقوفات و فعالان حوزه فرهنگی استان در راستای احیای موقوفات و تبدیل امامزاده های اردبیل به قطب های فرهنگی شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام حسینی، حجت الاسلا‌م مشهوری به عنوان مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل معرفی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات