۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۶۴۵
با حضور یکی از مراجع تقلید؛

چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی‌(ره) از سوی جامعةالمصطفی العالمیه و با حضور یکی از مراجع تقلید برگزار می‌شود.
جشنواره پژهشي شيخ طوسي  در جامعه المصطفي العالميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی امیدی، رییس چهاردهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی‌(ره) در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از برگزاری این جشنواره با حضور یکی از مراجع تقلید، 13 آبان‌ماه در قم خبر داد.
 
وی ادامه داد: افزون بر دعوت از مهمانان خارجی، از بزرگان حوزه و شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای شرکت و سخنرانی در این مراسم دعوت به عمل خواهد آمد.

رییس چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی‌(ره) ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سالم علمی، آموزشی و پژوهشی میان طلاب جامعةالمصطفی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره شیخ طوسی‌(ره) برشمرد و گفت: طلاب المصطفی در دو بخش عمومی و ویژه جشنواره به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و مقالات طلاب که در سه بخش تألیف، ترجمه، تصحیح و تحقیق و در موضوع‌های علوم قرآن و حدیث، تاریخ و سیره، فلسفه و کلام، اخلاق و تربیت، فقه، اصول و حقوق، عرفان، علوم انسانی، ادبیات و علوم ادبی در سال 88 و 89 تدوین شده است، در بخش عمومی جشنواره چهاردهم ارزیابی و به بهترین اثر جوایزی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام امیدی یادآور شد: مهلت ارسال مقاله به بخش عمومی جشنواره به پایان رسیده و در مجموع 350 اثر از ملیت‌های آذربایجان، افغانستان، الجزایر، ایران، بحرین، بلژیک، بنگلادش، پاکستان، تاجیکستان، سنگال، سوریه، صربستان، عراق، عربستان، کانادا، کنگو، لبنان، میانمار، نیجریه و هندوستان دریافت شده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی‌(ره) اظهار داشت: بخش ویژه جشنواره امسال با موضوع «بیداری اسلامی» در تلاش است تا محققان المصطفی را با مهم‌ترین تحولات جهان اسلام آشنا کرده تا با ایده‌پردازی درباره این تحولات، آثار فاخری را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مقام مسؤول با بیان این‌که سه زبان اردو، عربی و فارسی برای بخش ویژه جشنواره در نظر گرفته شده و طلاب می‌توانند آثار خود را به یکی از این سه زبان ارسال کنند، گفت: مهلت ارسال مقاله به فراخوان بخش ویژه تا نیمه آبان‌ماه تمدید و تاکنون 40 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی مفهوم، ماهیت و مؤلفه‌های بیداری اسلامی، نقش انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلام، نقش عالمان دینی و حوزه‌های علمیه در بیداری مسلمانان، بیداری اسلامی در اندیشه حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری و بیداری اسلامی و آینده جهان را از مهم‌ترین محورهای بخش‌ ویژه این جشنواره برشمرد.

حجت‌الاسلام امیدی با اشاره به تشکیل سه کمیته سیاستگذاری، علمی و اجرایی جشنواره چهاردهم و برگزاری جلسه‌های متعدد برای بهتر برگزار شدن این جشنواره، یادآور شد: برای نخستین بار از استادان و کارکنان رسمی جامعةالمصطفی نیز برای ارایه مقاله به بخش عمومی جشنواره دعوت به عمل آمده است.

وی همچنین از فعال شدن پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره شیخ طوسی‌(ره) به نشانی
www.tousi.miu.ac.ir خبر داد و گفت: متن کامل تمام پیش‌نشست‌های علمی و نیز مجموعه تصمیم‌گیری‌های کمیته‌های سه‌گانه جشنواره در این پایگاه اطلاع‌رسانی منعکس و درخواست مقاله نیز از طریق آن پیگیری می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی‌(ره)، پنجشنبه، 13 بهمن‌ماه از ساعت 8:30 در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) به نشانی قم ـ خیابان 19 دی ـ فلکه جهاد برگزار می‌شود. /920/÷202/ع

ارسال نظرات