۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۵۶۶۲
پایان آبان ماه؛

آخرین مهلت شرکت در جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری دومین جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری در تبریز خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شرکت در جشنواره فرهنگی، هنری و دینی وقف؛ چشمه همیشه جاری برای تمام گروه های سنی آزاد است.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند تا سی ام آبان آثار خود را در قالب‌ شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی با محوریت 14 موضوع مرتبط با فرهنگ وقف به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل اوقاف استان در خیابان آزادی تبریز ارسال کنند.

حجت الاسلام حسینی با تشریح اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ وقف، آشنایی عموم مردم با احکام وقف و همچنین جهت دهی به نیات واقفان از مهمترین اهداف این جشنواره به شمار می رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به محورهای 14 گانه جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری، گفت: نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن وعترت(ع)، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار جامعه، تبیین انجام نیات خیر واقفین به عنوان یکی از عوامل گسترش فرهنگ وقف، نقش وقف در پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی روز جامعه، پتانسیل های موجود در شعر و ادبیات داستانی و نقش آنان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف و نقش وقف در فقرزدایی از جامعه از محورهای موضوعی این جشنواره است.

وی ادامه داد: شخصیت ‌شناسی واقفان بزرگ، وقف و نیکوکاری در ایران باستان و سایر ادیان، گسترش فرهنگ وقف با ایجاد وقف مشارکتی(دسته جمعی)، آثار و پیامدهای ناگوار موقوفه خواری، سفرنامه دیدار از موقوفات مهم و تاریخی، آثار و برکات وقف، وقف و جهاد اقتصادی و تمامی عناوینی ‌که به نوعی درونمایه آن به وقف و موقوفات پرداخته شده باشد، از دیگر موضوعات این جشنواره است.

حجت الاسلام حسینی ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه های مختلف فرهنگی و هنری، اعتلا و رشد کمی و کیفی آثار ادبی در حوزه ترویج، تبلیغ و معرفی وقف و ایجاد زمینه لازم برای توسعه و گسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه را از اهداف دومین جشنواره «وقف؛ چشمه همیشه جاری» اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: توجه و تأکید بر هنر ادبیات داستانی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و شناسایی استعدادهای درخشان و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد در گستره ترویج فرهنگ وقف از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می شود./935/ت303/ص
ارسال نظرات