۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۶۷۳
امام جمعه قم:

آمریکا برای نجات خود از بن بست می خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با محکوم کردن دخالت های آمریکا در انقلاب های منطقه، تاکید کرد: آمریکایی ها به نحوی برای نجات خود از بن بست هایی که در آن گرفتار شده اند، می خواهند ایران اسلامی را به پای میز مذاکره به سبک آمریکایی بکشانند.
سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با تسلیت شهادت امام جواد(ع) به تبیین فضائل و مناقب این امام همام پرداخت.

وی تاکید کرد: آنچه تاریخ امامت حضرت امام جواد(ع) را از سایر ائمه علیهم السلام متمایز می کند سنی بود که ایشان به امامت رسیدند، بعد از ایشان فرزند بزرگواران شان نیز در سنین پایین به امامت رسیدند. پذیرش امامت یک کودک آن قدر سخت بود که حتی برخی از شیعیان نیز به شک و تردید افتاده بودند، در حالی که باید توجه داشت سیره و روش اسلام در واگذاری مسؤولیت ها بر اساس سن نیست، بلکه بر اساس شایستگی ها است و خداوند با این تدبیر جامعه شیعه را آماده می کرد که در پذیرش امامت آخرین خلیفه الهی در زمین در سنین پایین دغدغه ای نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به بررسی تحولات منطقه و جهانی پرداخت و تاکید کرد: امروز آمریکا به دلیل عملکرد ظالمانه اش در میان ملت های منطقه به شدت منفور شده است. اینها برای کاهش این نفرت و خسارت های حیثیتی و بهبود چهره زشت و کریه خود وارد انقلاب های منطقه شده تا به گونه ای خود را مخالف دیکتاتورهای ساقط شده قلمداد کنند، اما مردم فریب مکر آنها را نخواهند خورد.

وی تاکید کرد: مردم به چشم خود حمایت های آمریکا را از دیکتاتورها دیده اند و حقانیت نظام اسلامی و نفوذ معنوی ملت ایران را در میان ملت ها شاهد هستند، امروز شعارهای اساسی نظام اسلامی دهان به دهان در بین انقلابیون می چرخد و برخی از حاکمت شریعیت اسلام سخن می گویند. پیروزی اسلام گرایان در تونس شاهدی بر این ادعا است. در مقابل این اتفاقات آمریکا در باتلاق خود ساخته عراق و افغانستان زمین گیر شده و هر روز تلفات سنگین تری به آن ها تحمیل می شود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه آمریکایی ها از نقش تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران مطلع هستند، اظهار داشت: آمریکایی ها به نحوی برای نجات خود از بن بست ها می خواهند ایران اسلامی را به پای میز مذاکره به سبک آمریکایی بکشانند و با اتهام طرح ترور سفیر عربستان و جنجال روی آن و اعمال تحریم می خواهند کاری کنند ایران مجبور به مذاکره شود و آنچه در این بین عجیب است رفتار دولتمردان ترکیه است که به نفع آمریکا و علیه ایران سخن می گویند.

وی گفت: آمریکایی ها سی سال است که با این سیاست غلط می خواهند با ایران مذاکره کنند اما با شکست مواجه شده اند، الان نیز ملت شریف ایران اعلام می کند تا وقتی که آمریکا با این روش ظالمانه و ادبیات خواهان مذاکره باشد پاسخ ملت ایران همچنان منفی است.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم تاکید کرد: بحمدلله ایران اسلامی با زعامت امام امت و سرمایه عظیم خون شهیدان و مجاهدات های جانبازان و ایثارگران در عرصه های جهانی موقعیت ممتازی پیدا کرده است و باید قدر این شرایط را دانست.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بدون دخالت در امور کشورها تبدیل به الگو شده است، تاکید کرد: در حال حاضر از شرق تا غرب عالم روش حضور مردم علیه دیکتاتورها در حال تکرار شدن است و تا بحال نیز نتیجه فراوانی به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر می توان عصر حاضر را عصر ملت ها و سقوط دیکتاتورها نامید، موج بیداری اسلامی را متاثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: حال که نظام ما چنین جایگاهی در جهان پیدا کرده است شکر این نعمت در این است که همچنان در خط مستقیم قرآن و عترت و با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به قله های عزت و تشکیل حکومت جهانی امام مهدی با انسجام و وحدت و همدلی به سمت جلو حرکت کنیم و از هر گونه حرکتی که ما را از این تصیمم مهم و راهبردی باز می دارد به شدت اجتناب کنیم. /924/پ201/ص
ارسال نظرات