۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۶۷۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روحانیت در خط مقدم بصیرت‌بخشی جامعه قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براین که روحانیت در خط مقدم بصیرت‌بخشی جامعه قرار دارد، تصریح کرد: روحانیان بسیجی مسؤول روشنگری در جامعه هستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در همایش بزرگ روحانیون بسیج طلاب گیلان با اشاره به این که طلاب و روحانیان بسیجی از یک جایگاه رفیعی در نظام اسلامی برخوردار هستند؛ گفت: این افراد سبب افتخار نظام دینی هستند.

وی روحانیت را میراث دار پیام گرامی اسلامی و ائمه معصومین(ع) معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی ارزش های دینی بوده و است، افزود: امروز نیز روحانیت به ویژه طلاب بسیجی رسالت سنگینی در جامعه دینی بر عهده دارند.

نماینده مردم گیلان در مجای خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت اصیل همواره در برابر هر گونه انحراف ایستادگی خواهد کرد، بیان داشت: عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مرهون زحمات علما و روحانیت اصیل در تاریخ اسلام بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به تلاش دشمنان اسلامی برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در طی سال های گذشته، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام همه توان و سرمایه خود را برای تضعیف این جایگاه رفیع به کار گرفته اند، چون می دانند روحانیت اصیل شیعه همواره مانع تحقق اهداف شوم آنها است.

وی در ادامه سخنان خود انقلاب اسلامی را فرصتی عظیم برای جامعه برشمرد و گفت: امروز این نظام دینی موجب بیداری اسلامی در دنیا شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با انقلاب اسلامی امر محال را ممکن کرد، بیان داشت: این انقلاب دینی در سه دهه اخیر مکتب عالم تاب اسلام را به همه دنیا ارائه کرد.

وی، بیداری اسلامی امروز خاورمیانه را برگرفته از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ملت های آزادی خواه منطقه با الگوی گیری از انقلاب ملت ایران در برابر حکم دیکتاتور منطقه ایستادگی می کنند.

امام جمعه رشت با تاکید براین که روحانیت در خط مقدم بصیرت‌بخشی در جامعه قرار دارند، تصریح کرد: روحانیان بسیجی مسؤولیت روشنگری جامعه را به عهده دارند.

معاون تربیت و آموزش بسیج سپاه قدس گیلان نیز در این همایش، همت و تلاش روحانیان در روشنگری جامعه را تاثیرگذار دانست و بیان داشت: از روحانیت انتظار داریم حلقه‌های صالحین را به صورت راهبردی هدایت کنند.

حجت الاسلام محمدحسن حسن‌زاده، با تاکید براین که مسؤولان حوزه‌های علمیه مسجد را محور فعالیت‌های خود قرار دهند، اظهار داشت: بسیجیان فعالیت‌های خود را در مساجد انجام می‌دهند./950/پ203/ع
ارسال نظرات