۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۶۹۹

کنگره قرآن کتاب بیداری در تبریز به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ کنگره قرآن کتاب بیداری ویژه نیروهای مسلح سراسر کشور با معرفی برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.
کنگره قرآن کتاب بیداری در تبریز به کار خود پایان داد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کنگره قرآن کتاب بیداری ویژه پیشکسوتان، مستمری‌بگیران و پرسنل وظیفه نیروی های مسلح سراسر کشور عصر جمعه در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام حجت پیغمبری، رییس عقیدتی سیاسی تامین اجتماعی نیروهای مسلح شمال غرب کشور در اختتامیه این کنگره قرآنی اظهار داشت: این کنگره با هدف شناسایی، آموزش و تجلیل از فعالان قرآنی نیروی های مسلح سراسر کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یکصد نفر از پیشکسوتان نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف قرآنی از جمله حفظ، قرآئت و دیگر رشته ها در این کنگره شرکت کردند، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به آموزه های دینی لازمه دستیابی به جامعه آرمانی است.

حجت الاسلام پیغمبری با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در سالم سازی فضای معنوی جامعه گفت: عمل به آموزه های قرآنی سعادت جامعه اسلامی را به دنبال دارد، در حقیت دوری از معارف قرآنی منجر به انحراف در جوامع از مسیر تعالی خواهد بود.

رییس عقیدتی سیاسی تامین اجتماعی نیروهای مسلح شمال غرب کشور با بیان اینکه ابتکارعمل و بهره مندی از ابزار هنر لازمه ترویج مبانی قرآنی است، گفت: فعالان فرهنگ و معارف قرآنی به عنوان مبلغان آموزه های این کتاب ارزشمند جهان اسلام، نقش خطیری در فرهنگ عمومی جامعه بر عهده دارند.

همچنین عباس لطفی، رییس اداره بازنشستگی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در سخنانی از تهیه بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: بیش از یکصد نفر از فعالان قرآنی یاد شده در رشته های مختلف از جمله حفظ، قرائت، اذان، ابتهال، شعر، داستان نویسی، طراحی، نقاشی ، تئاتر، پژوهش و تالیفات در کنگره شرکت کردند.

گفتنی است، هشت برگزیده برتر این کنگره قرآنی به مرحله کشوری مسابقات که در مشهد مقدس برگزار می شود، راه یافتند./935/پ203/ع

ارسال نظرات