۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۷۳۸

ثبت حادثه بمباران مدرسه پیروز بهبهان در تقویم رسمی ایران

خبرگزاری رسا ـ فرماندار بهبهان با اشاره به درخواست خانواده شهیدان مدرسه پیروز بهبهان برای ثبت این رویداد مهم، اظهار داشت: یکی از مهمترین خواسته‌های این خانواده‌ها، ثبت این حادثه در تقویم جمهوری اسلامی ایران بوده که ما نیز همه تلاش خود را برای تحقق این امر به کار خواهیم بست.
مدرسه پيروزحجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مدرسه راهنمایی شهید پیروز این شهرستان اظهار داشت: این حادثه در نوع خود کم نظیر و حتی بی‌نظیر بوده؛ چرا که در هیچ جای دنیا چنین حادثه‌ای را ندیده و نشنیده‌ایم.

استاد حوزه علمیه، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: مردم غیور خوزستان، ایثارگر بوده و این حادثه دردناک برگ دیگری از اسناد ایثارگری‌های مردم این شهرستان است.

امام جمعه بهبهان، با اشاره به اهداف دشمنان نسبت به حمله موشکی به این مدرسه، اظهار داشت: آن زمان که دشمنان در دسترسی کامل به خاک پاک خوزستان ناکام ماندند، به پشت جبهه‌ها روی آورده و به بمباران شهرها و مردم بی‌دفاع پرداختند.

حجت الاسلام ابوعلی، به نقش منافقین در این حادثه اشاره کرد و افزود: منافقین همواره به عنوان ستون پنجم در اختیار دشمنان نظام اسلامی بوده و به عنوان عوامل شناسایی دشمنان در این حادثه دخیل بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وقوع این حادثه بخش دیگری از عظمت ملت ایران اسلامی است که حتی در پشت جبهه‌ها نیز با وجود بی دفاع کشته شدن عزیزانشان در برابر دشمنان ایستادگی کرده و شکست نخوردند.

استاد حوزه علمیه، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه، مردم بهبهان نه تنها روحیه خود را از دست ندادند بلکه بیش از پیش مقاومت کرده و شکست‌های سنگینی را بر دشمنان تحمیل کردند.

امام جمعه بهبهان، این حادثه را آموزنده دانست و افزود: این حادثه برای ملت ما و دشمن درس‌های زیادی به همراه داشته و به ما آموخت که همواره باید روحیه خود را قوی نگه داشته و به دشمنان نیز آموخت که ملت ما از این اتفاقات هراسی نداشته و جان خود را برای هدف خویش وقف می‌کنند.

امام جمعه بهبهان، در پایان سخنان خود، بر برپایی مراسمات ویژه برای بزرگداشت شهیدان این حادثه تأکید کرد و اظهار داشت: مسؤولان و دست اندرکاران عرصه های فرهنگی باید با بیان آموزه های شهدای هشت سال دفاع مقدس برای جوانان نسل چهارم انقلاب، دسیسه های دشمنان را خنثی کرده و ما باید شکر گذار جان فشانی های آنها باشیم.

بمباران مدرسه پیروز، سند مظلومیت بهبهان است

محمد طلا مظلومی، فرمانده سپاه بهبهان، با گرامیداشت سالروز حمله موشکی به مدرسه راهنمایی شهید پیروز بهبهان، اظهار داشت: رژیم بعثی در هشت سال دفاع مقدس همواره از همه قوانین بین‌المللی تخطی کرده و اقدام به بمباران خانه ها و مدارس کرده که حمله موشکی به مدرسه راهنمایی شهید پیروز یکی از این گونه موارد بوده است.

وی در ادامه افزود: حمله موشکی به این مدرسه عصر چهارم آبان ماه سال 62 4 آبان 62 رژیم صدام موشکی 12 متری را به سوی مدرسه پیروز بهبهان فرستاد که با اصابت آن به این مدرسه راهنمایی 74 تن از دانش‌آموزان و معلمان به شهادت رسیدند.

مظلومی تصریح کرد: عمق این فاجعه به حدی بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص آن صحبت کرده و آن را حادثه‌ای بسیار تلخ و دردآور توصیف کرده‌اند.

فرمانده بسیج ناحیه بهبهان در ادامه از بهت همه خبرنگاران و مردم داخل و خارج از این حادثه سخن گفت و اظهار داشت: کشورهای خارجی نیز که این حادثه را دیده و شنیدند از آن ابراز تعجب کرده و مبهوت مانده و به عمق حادثه و قساوت قلب صدام و مزدورانش گواهی دادند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن مادامی که در رویارویی با رزمندگان اسلام ناتوان شد مجبور شد برای دور کردن مردم از جبهه‌ها دست به چنین اعمال ناجوانمردانه‌ای بزند.

مظلومی افزود: اما مردم ما با دیدن این صحنه‌های غیر انسانی، با انگیزه‌ای بالاتر به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفته و نتیجه آن پیروزی خیره کننده در پایان همان سال در عملیات خیبر بود.

فرمانده بسیح ناحیه بهبهان در پایان در خصوص مهمترین پیام این حادثه دردناک، گفت: پیام اصلی این حادثه این بود که مردم ما همواره با قدرت و پایداری بی‌نظیر در راه و هدف خود ایستاده و همه وجود خود را برای رسیدن به هدف والای خود اهدا می‌کنند.

ثبت حادثه بمباران مدرسه پیروز بهبهان در تقویم رسمی ایران

فرهاد باذلی محبوب، فرماندار بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با گرامیداشت یاد و خاطره 74 شهید مدرسه راهنمایی شهید پیروز این شهرستان اظهار داشت: دشمنان ما وقتی در جبهه‌های جنگ با شکست مواجه شدند، در تلاش برآمده با بمباران شهرها و مردم بی‌دفاع، ملت ما را تحت فشار قرار دهند.

وی تصریح کرد: آنها به محل اصابت موشک خود هیچگاه فکر نکرده و بیمارستان، خیابان، مدرسه و یا هرجای دیگری برایشان تفاوتی نداشته و تنها بمباران را انجام می‌دادند.

باذلی محبوب، در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: در این میان بهبهان نیز همواره مورد ظلم دشمن قرار گرفته و در یک حادثه ناجوانمردانه و دردناک مدرسه راهنمایی شهید پیروز مورد اصابت یکی از موشک‌های عظیم صدام قرار گرفت و تعداد زیادی بی‌گناه به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند.

فرماندار بهبهان به درخواست های خانواده های این شهیدان بی دفاع اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین از خواسته‌های این خانواده‌ها، ثبت این حادثه در تقویم جمهوری اسلامی ایران بوده که ما نیز همه تلاش خود را برای تحقق این امر به کار خواهیم بست.

وی افزود: جمعی از نویسندگان و اهل قلم بهبهان متن زیبایی را برای شرح این حادثه نوشته‌اند که در برانیم آن را در کتاب ادبیات سال اول راهنمایی کشور اضافه کنیم.

باذلی محبوب دیگر خواسته این خانواده‌ها را دیدار خصوصی با ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: برای تحقق این موضوع نیز در حال رایزنی با مسؤولان مربوطه هستیم تا شرایط را برای این دیدار با رهبر معظم انقلاب فراهم آورده و به همه خواسته‌های این خانواده‌های صبور جامه عمل بپوشانیم.

وی در پایان سخنان خود، گفت: مردم ایران اعم از مسؤولان و دولتمردان و همه اقشار جامعه باید دنباله رو راه شهدا بوده و از آرمانها و دستاوردهای آنان به خوبی محافظت کنند.

غبار روبی مزار شهدای مدرسه پیروز بهبهان

مردم شهید پرور و ولایتمدار بهبهان، به‌مناسبت بیست و هشتمین سالگرد بمباران ناجوانمردانه مدرسه پیروز بهبهان توسط رژیم جنایتکار صدام در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافته و به غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای مدرسه راهنمایی شهید پیروز، پرداختند.

در این مراسم که از همه اقشار مردم و در سنین مختلف حضور داشتند مزار شهدای بی دفاع مدرسه پیروز غبارروبی و با گلاب ناب شستشو داده شد.

همچنین مسئولان بهبهان نیز پا به پای مردم در این صحنه‌های زیبا حضور داشته و یاد و خاطره آن شهیدان والامقام را گرامی داشتند.

به دلیل مظلومیت و بی‌دفاع بودن این شهیدان در هنگام شهادت، مردم بهبهان نسبت به آنها تعهد خاصی داشته و همواره از آنها به عنوان شهدای مظلوم یاد کرده و با وجود گذشت 28 سال از آن حادثه، هنوز صحنه‌های دلخراش آن را به خوبی یاد دارند.

در ساعت 5 و 10 دقیقه بعد از ظهر، مدرسه راهنمایی شهید پیروز بهبهان مورد اصابت موشک 12 متری رژیم جنایتکار بعثی قرار گرفت که طی آن 74 دانش‌آموز، معلم و خدمتگذار شهید و 140 تن دیگر مجروح شدند.

قابل ذکر است، شدت حادثه به حدی بود که بدن شش تن از دانش‌آموزان به طور کامل متلاشی شده و تنها تکه‌هایی از لباس‌های آنها باقی ماند.

گفتنی است این حمله ناجوانمردانه‌ترین حمله به یک مدرسه در سراسر جهان است که هنوز آثار آن در بازماندگان آن باقی مانده و به خوبی دیده می‌شود./9465
ارسال نظرات