۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۸۹۷

عناوین چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ حضور شاعران عرب خوزستان در همایش بین‌المللی بیداری اسلامی، شروع گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌های شهرستان رامهرمز و راه‌اندازی هشت مدرسه قرآنی در بستان عناوین مهم‌ترین اخبار کوتاه از استان خوزستان است.
خبرگزاري رسا/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حضور شاعران عرب خوزستان در همایش بین‌المللی بیداری اسلامی، شروع گفتمانهای دینی در مدارس ودانشگاههای شهرستان رامهرمز، راه اندازی 8 مدرسه قرآنی در بستان و نشست مدیران دبیرستان دخترانه و پسرانه صدرا ی آبادان با رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

شاعران عرب خوزستان در همایش بین‌المللی بیداری اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، چهار شاعر عرب خوزستانی برای شعرخوانی به همایش بین‌المللی بیداری اسلامی دعوت شدند.

قاسم بن‌رشید، فرحان اسدی، فرحان چنانی و سالم سواری شاعران خوزستانی هستند که در این همایش شرکت می‌کنند.

در این همایش شاعران معارض دولت‌های حاکم کشورهای عربی از کشورهای مصر، تونس، لیبی، الجزایر، سودان، بحرین، عربستان و عراق نیز حضور دارند.

گفتنی است این همایش سیزدهم آبان به مدت دو روز همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در بوشهر آغاز به کار می‌کند.

شروع گفتمانهای دینی در مدارس ودانشگاههای شهرستان رامهرمز

حجت الاسلام حسینوند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، اظهار داشت: به منظور اجرای گفتمانهای دینی در مدارس ودانشگاههای شهرستان رامهرمز جلسه ای باحضور مسؤلان فرهنگی دانشگاهها واتحادیه ی انجمن اسلامی مدارس در اداره تبلیغات اسلامی برگزار گردید.

وی در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد تعداد 100جلسه گفتمان دینی باهمکاری اداره تبلیغات اسلامی در مدارس ودانشگاهها ی این شهرستان برگزار شود.
راه اندازی 8 مدرسه قرآنی در بستان موسی عذاری کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش شهر بستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از فعال سازی 8 مدرسه قرآنی در بستان خبر داد و گفت: همزمان با آغازسال تحصیلی جدید و با هدف توسعه آموزش قرآن در دانش آموزان، تعداد 8 مدرسه قرآنی در منطقه بستان فعالیت خود راآغازنمودند.

وی با اشاره به مزایای نوبت صبح، نوبت صبح را فرصتی برای استفاده دانش آموزان از مدارس قرآن دانست وافزود: تاسیس مدارس قرآنی فرصتی است که دانش آموزان ما بتواند از اوقات فراغت خود بیشتر استفاده نموده و با بهره گیری از قرآن که کلام خداوند بزرگ است به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

عذاری افزود: امسال نیز آموزش های برای کلاس های جدید در دو سطح و برای کلاسهایی که از سال قبل فعال بودند در سطح سه سطح روان خوانی ، روخوانی و تجوید خواهد بود.

گفتنی است 8 مدرسه قرآن در سه دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در سطح منطقه راه اندازی شده است که هر مدرسه حداقل 50 و حداکثر75 نفر قرآن آموز را تحت پوشش قرارمی دهد.

نشست مدیران دبیرستان دخترانه و پسرانه صدرا ی آبادان با رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، مدیران دبیرستان پسرانه و دخترانه صدرای آبادان با حجت الاسلام مدنی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست خانم علایی مدیر دبیرستان دخترانه صدرا و آقای موسوی مدیر دبیرستان پسرانه صدرا پیرامون پیگیری مراحل آموزشی در دبیرستانهای علوم و معارف صدرا و همچنین کلاسهای آماده سازی دانش آموزان برای کنکور سال 90 بحث و تبادل نظر کردند.

در پایان مقرر شد که از روحانیون حوزه علمیه به عنوان معلمان پرورشی در دبیرستانهای دخترانه و پسرانه صدرا استفاده شود ./9464/پ203/س

ارسال نظرات