۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۵۹۲۹

گردهمایی ائمه جمعه شمال غرب کشور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی دو روزه ائمه جمعه پنج استان شمال غرب کشور با هدف بررسی راهکارهای مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) در تبریز آغاز شد.
حجت الاسلام يعقوبي 
معاون فرهنگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی دو روزه ائمه جمعه پنج استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و گیلان از امروز با هدف بررسی راهکارهای مرزبانی از مکتب اهل بیت و نقد وهابیت در تبریز آغاز شد.

حجت الاسلام یعقوبی، معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سخنانی با تشریح اهداف این همایش اظهار داشت: دشمن شناسی و آشنایی با شبهات، لازمه دفاع از مکتب متعالی اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان این‌که وهابیت به دنبال خدشه دار کردن چهره حقیقی تشیع و جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: این فرقه ضاله با حمایت و هدایت استکبار جهانی هدفی جز تخریب اعتقادات و باورهای دینی امت اسلامی ندارد، تا جایی که اهل سنت نیز وهابیت را طرد می کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر آشنایی با شبهه افکنی و مواضع دشمنان اسلام تصریح کرد: امروز وهابیت در جهت منافع غرب و استکبار جهانی حرکت می کند، از این رو رسالت ائمه جمعه در آگاهی بخشی به عموم ملت بیش از گذشته حساس و خطیر است.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با تشریح برخی عقاید ضاله این فرقه گفت: گسترش فعالیت تبلیغی وهابیت در ایام حج، امریست که سال ها اجرایی شده و به صورت دراز مدت و با اهداف مغرضانه ای پیگیری می شود.

وی انتشار کتب ضاله، برپایی جلسات مباحثه با شیعیان، بی احترامی به حجاج ایرانی و همچنین ترویج برخی باورهای دشمن پسند را از دیگر اقدامات وهابیت در ایام حج دانست و افزود: تریبون مقدس نماز جمعه می تواند ما را در بصیرت بخشی و همچنین خنثی کردن ترفندهای شوم دشمنان یاری کند.

همچنین حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جاشیه این همایش اظهار داشت: این گردهمایی دو روزه که با حضور ائمه جمعه پنج استان شمال غرب کشور همراه است، با هدف تبادل نظر، هم اندیشی و بررسی راهکارهای مرزبانی از مکتب اهل بیت و همچنین نقد وهابیت برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: ائمه جمعه طی این دو روز با حضور در کارگاه های مختلف آموزشی و هم اندیشی با عقاید فرق ضاله به ویژه وهابیت آشنا خواهند شد./935/پ201/س
ارسال نظرات