۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۹۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

نمایش تمثیل علمای آذربایجان غربی در موزه ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با مسؤولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، تمثیل علما‌ی تأثیرگذار و نامی استان طراحی و در موزه ارومیه به نمایش گذاشته خواهد شد.
سيد‌محمد فخري،مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: بر اساس رایزنی های انجام شده با مسؤولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برنامه هایی جهت احیا‌ی میراث معنوی استان تدارک دیده شده است.

وی به دیدار اخیرش با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار در خصوص ایجاد موزه دائمی علمی ـ فرهنگی از آثار چهره های ماندگار علمی، فرهنگی و روحانیت در پارک جنگلی و همچنین نمایش ثمثیل علمای تاثیرگذار استان در موزه ارومیه گفت‌و‌گو و تأیید شد.

حجت الاسلام فخری، بازسازی مسجد تاریخی جامع ارومیه و حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) را از نتایج این دیدار عنوان کرد و گفت: توجه به میراث معنوی و آثار تاریخی مذهبی استان بر تمدن و فرهنگ مردم استان تأثیرگذار است.

امام جمعه موقت ارومیه در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در شکل گیری حرکت‌های تاریخی کشور و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دوم بهمن ماه سالروز به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه نشانگر حضور پر‌رنگ و تاثیر‌گذار روحانیت در دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقابله با رژیم طاغوت است که به رهبری روحانیت انجام شد.

حجت الاسلام فخری، دوم بهمن ماه، سالروز به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه به دست رژیم پهلوی را سرآغاز مبارزه مسلحانه با طاغوتیان خواند و گفت: این حرکت تاریخی و حماسی به رهبری روحانیت به ویژه حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فعلی ارومیه شکل گرفت که ثبت آن در تقویم کشورمان گامی بزرگ به جهت احیای ارزش‌های بزرگ معنوی خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان در پایان ضمن قدردانی از همکاریهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در جهت احیای میراث معنوی گفت: امیدواریم با همکاری های لازم اقدامات مثبت و اثر بخشی در راستای معرفی روحانیون تاثیرگذار استان صورت گیرد./936/ت302/س


ارسال نظرات