۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۹۶۹
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

13 آبان امسال نقشی مهم در گسترش انقلاب های جهانی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، 13 آبان امسال را نقشی مهم در گسترش انقلاب های جهانی مردم آزادی خواه دانست و اظهار داشت: این شعارهایی که امروزه بر علیه استکبار و استبداد جهان بر لبان مردان و زنان آزادی خواه جهان جاری می شود فضای 13 آبان امسال را متفاوت تر خواهد کرد.
13 آبان
عبدالمجید عقیلی، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: رویداد مهم 13 آبان سال 58 که در حرکتی هوشمندانه و انقلابی از سوی دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت، بعد از پیروزی 22 بهمن‌ماه به عنوان انقلاب دوم ملت ایران به شمار می‌رود.

وی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه مهم، اذعان داشت: با وجود گذشت مدت زمانی اندک از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که همگان در انتظار اصلاح رفتار و سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران بودند و همچنین برای جلوگیری از تکرار وقایعی همچون کودتای 28 مرداد 133، هنوز نشانه‌هایی از فتنه‌گری‌ها و تهدیدهای آمریکا در جامعه دیده می‌شد که سرچشمه همه آنها لانه جاسوسی آمریکا بود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، بیان داشت: آمریکا با هدف فتنه‌انگیزی و فساد و همچنین راه‌اندازی قائله‌های قومیت‌گرایانه در مناطق مرزی در تلاش برای تفرقه میان آحاد و اقشار جامعه بود، اما خوشبختانه تذکرهای امام راحل(ره)، طراحی‌های دشمنان را نقشه بر آب و از بین برد.

وی تصریح کرد: دانشجویان در آن دوران با روح انقلابی و تعصب دینی به سفارت آمریکا حمله کرده و آن لانه جاسوسی را با ایثار و فدا کردن جان خود آن را تسخیر کردند که با این رویداد حضور فیزیکی آمریکا در ایران به پایان رسید.

این مقام مسؤول، 13 آبان را نماد ظلم ستیزی و استکبارستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: این روز بزرگ نماد هوشیاری دانشجویان آگاه در همه اعصار بوده و در این برهه از زمان شعار ویژه مرگ بر آمریکا باید بیش از پیش این راهپیمایی یوم الله 13 آبان متبلور ‌شود.

عقیلی بیان داشت: شاخصه 13 آبان امسال این است که با بیداری اسلامی در کشورهای جهان همراه شده و این بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران بوده و این شعارهایی که امروزه بر علیه استکبار و استبداد جهان بر لبان مردان و زنان آزادی خواه جهان جاری می شود فضای 13 آبان امسال را متفاوت تر خواهد کرد./9465/ت303/ص
ارسال نظرات