۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۹۷۴

برگزاری نمایشگاه بصیرت در آبادان

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار نمایشگاه بصیرت، بسیج نماد کامل بصیرت و آگاهی، واقعه غدیر مهمترین حادثه تاریخی در جهان اسلام و راه اندازی نمایشگاه بزرگ مهدویت در آبادان، از عناوین چند خبر کوتاه فرهنگی و حوزوی از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه شادگان در جلسه ستاد غدیر این استان که روز گذشته برگزار شد به اهمیت ماه ذی الحجه در آیات و روایات اشاره کرد و اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه سراسر معنویت و سعادت است که ابتدای آن مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه مرضیه(س) و در میانه آن عید سعید قربان و غدیر خم قرار دارد.

امام جمعه شادگان مسئله غدیر را در جهان اسلام بسیار مهم و اثر گذار دانست و تصریح کرد: در حقیقت واقعه غدیر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حادثه تاریخ اسلام بعد از بعثت رسول اکرم(ص) به شمار می‌رود.

امام جمعه شادگان با بیان اینکه جانشینی امام علی(ع) بعد از پیامبر به دستور خداوند متعال صورت گرفت گفت: پیامبر بارها در مراسمات مختلف جانشینی امیرالمومنین(ع) به مردم اعلام کردند.

آغاز به کار نمایشگاه بصیرت

نمایشگاه بصیرت به منظور شناخت چهره نفاق و منافقین، آگاهی بخشی جریان فتنه و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی صبح امروز در آبادان گشایش یافت.

حمید یحیی زاده، مسوول نمایشگاه بصیرت، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به تشریح ابعاد مختلف آن پرداخت و افزود: این نمایشگاه متشکل از 160 تابلو عکس، پوستر و لوح فشرده با مضامین مرتبط با جنایات گروهک تروریستی منافقین در کشور و جنایات آنها در عراق و هم دستی با رژیم بعث عراق می باشد..

یحیی زاده با اشاره به قسمت های دیگر این نمایشگاه در راستای شفاف سازی فتنه88 اظهار داشت: در بخش دیگری از این نمایشگاه اسنادی از همکاری سران فتنه 88 با گروهک منافقین و نقد دولت اصلاحات و توطئه ی بیگانگان علیه کشور توسط بنیادهای برانداز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی معرفی شهدای ترور را یکی از اهداف برپایی نمایشگاه بصیرت در آبادان عنوان کرد و اظهار داشت: معرفی منافقین از صدر اسلام تاکنون، ترفند تبلیغاتی گروهک منافقین ،نفاق سبز ،نقش منافقین در فتنه 88 ، جریان شناسی نفاق جدید و آشنایی با انحرافات فرقه بهاییت و انجمن حجتیه از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه بصیرت عنوان کرد: این نمایشگاه تاکنون در 60 دانشگاه و 40 مرکز فرهنگی کشور دایر شده است.

گفتنی است این نمایشگاه از 9 الی 13 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های شرکت پالایش نفت آبادان برای بازدید عموم دایر شده است.

بسیج نماد کامل بصیرت و آگاهی است

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در جمع دانش‌آموزان بسیجی شهرستان دزفول، اظهار داشت: بسیج بهترین الگو برای مردم جهان بوده و حسین فهمیده بهترین الگو برای جوانان از این نهاد است.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به اقدام ها و دسیسه های دشمنان در خصوص گمراه کردن جوانان و نوجوانان از راه دین و قرآن، تصریح کرد: تا زمانی که الگوی جوانان ایران اسلامی حسین فهمیده است، نباید از گمراهی در جامعه هراسی داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با اشاره به وظایف جوانان و نوجوانان بسیجی، تأکید کرد: در شرایط کنونی جوان بسیجی باید به دنبال معنویت و بصیرت بوده و در این باره باید تلاش شبانه روز تلاش کند؛ چرا که بسیج نماد کامل بصیرت و آگاهی بوده و بسیجی نیز باید در این رابطه تلاش کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با اشاره به اینکه باید مفهوم شهید و شهادت برای جوانان تبیین شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا مفهوم صحیحی از شهید و شهادت در جامعه تشریح شود و در این باره باید از همه استعدادهای خود استفاده کنیم.

امام جمعه دزفول، در پایان سخنان خود، شهید حسین فهمیده را بهترین الگو برای نوجوانان به ویژه دانش آموزان دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) این جوان بصیر را الگو قرار داده تصریح کردند که نوجوانان می توانند از این شهید والامقام الگوبرداری کنند.

نمایشگاه بزرگ مهدویت در آبادان برپا می شود

مسعود دریس، مدیر بنیاد مهدی موعود آبادان و خرمشهر، به افزایش فعالیت فرقه های ضاله در راستای گمراه نمودن جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های بنیاد مهدویت در راستای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان برگزاری نمایشگاه بزرگ مهدوی در آبادان است که در آن قصد تحلیل و بررسی مباحث مختلف مهدویت در یک فضای نمایشگاهی داریم.

وی از برپایی نمایشگاه بزرگ مهدوی در آبادان خبرداد و افزود: این نمایشگاه در راستای آشنایی جوانان با شیوه ی فعالیت فرقه های ضاله به اجرا در خواهد آمد و در این بخش سعی می شود با برنامه های آموزشی، ذهن آنان را نسبت به اهداف و اقدامات دشمنان اسلام جهت گمراه نمودن جوانان آشنا سازیم.

دریس در ادامه سخنان خود ابراز داشت: یکی از بخش های این نمایشگاه، ارائه وضعیت فرهنگی و رخدادهای تاریخی از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) تا زمان غدیر خم است که در این قسمت سعی می شود به بحث ولایت و سیر تفویض ولایت امام علی(ع) شرح داده شود.

مدیر بنیاد مهدی موعود آبادان و خرمشهر خاطرنشان کرد: در ادامه این بخش به بحث ولایت امام زمان(عج)، غیبت و ولایت فقیه ختم می پردازیم و در آن قصد داریم سیر علمی و فطری مساله ولایت فقیه را برای نوجوانان و جوانان تبیین نماییم.

دریس با بیان این که نمایشگاه از ابتدای ربیع الاول تا دهم این ماه برپا است گفت: در حال طراحی قسمت های مختلف نمایشگاه و تدوین برنامه های مربوط هستیم و امیدواریم که مورد استقبال مردم آبادان به خصوص نسل جوان و نوجوان قرار گیرد.

وی با بیان این که برنامه های در نظر گرفته شده در بنیاد بر مبنای آشناسازی نوجوانان و جوانان با فرهنگ مهدویت برنامه ریزی شده است گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه ها به تبیین فرهنگ مهدویت در جامعه کمک شود./9458/پ202/ص
ارسال نظرات