۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۹۹۸
17 اسفند‌ماه؛

همایش ملی دین، دانشگاه و علوم انسانی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران از برگزاری همایش ملی دین، دانشگاه و علوم انسانی، 17 اسفند‌ماه امسال در این دانشگاه خبر داد.
علوم انساني
حجت الاسلام سید محمد حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری همایش ملی دین، دانشگاه و علوم انسانی، 17 اسفند‌ماه امسال در این دانشگاه خبرداد.

وی از ارائه فراخوان مقاله این همایش ملی خبر داد و افزود: دانشگاه، جامعه و فرهنگ، دانشگاه، اخلاق، ایمان و معنویت، دانشگاه و بیداری اسلامی، دانشگاه و تمدن اسلامی و دانشگاه، حوزه و علوم انسانی از جمله پنج محوراین همایش ملی است.

حجت الاسلام حسینی، مبانی اسلامی در شکل گیری فرهنگ جامعه، رابطه میان دانشگاه و جامعه و فرهنگ اسلامی، آسیب‌شناسی جامعه و فرهنگ اسلامی، آسیب‌شناسی دانشگاه اسلامی، راه‌های تعامل نخبگان و توده‌ها در شکل‌دادن به جامعه و فرهنگ اسلامی، نقش دانشگاه در ساختن تمدن اسلامی، زمینه‌های معرفتی تمدن اسلامی، شاخص‌های دانشگاه تمدن‌ساز، شاخص‌های تمدن اسلامی، مشارکت ملل اسلامی در تمدن بشری و انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی را جمله‌بخشی از موضوعات محورهای همایش ملی دین، دانشگاه و علوم انسانی اعلام کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه مازندران، رابطه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، نقش دانشگاه در بیداری اسلامی، امپریالسیم علمی ودانشگاه اسلامی، نقش بیداری اسلامی در سایرملل، ارتباط علمی و بیداری اسلامی، نقش دانشگاه در مدیریت مقابله با تهدید نرم، جریان شناسی تهدید نرم در دوره معاصر ایران، ضرورت توجه دانشگاه و حوزه به علوم انسانی، سیاست های تشویقی در ارتقای علوم انسانی، فضاهای مجازی در حوزه ودانشگاه، نقش نهادها و تشکل های حوزوی و دانشگاهی در ارتقای علوم انسانی و رابطه علوم انسانی واقتدار ملی و بین المللی را از دیگر موضوعات محوری های این همایش ملی اعلام کرد.

حجت الاسلام حسینی، آخرین زمان ارسال چکیده تفصیلی مقالات به دبیرخانه همایش را سی ام آذر ماه امسال اعلام کرد و گفت: نتایج نهایی داوری مقالات نیز سی ام بهمن اعلام خواهد شد.

وی با بیان این که این همایش ازسوی دانشگاه مازندران و همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان برگزار خواهد شد، بیان داشت: علاقه مندان می توانند مقالات خود را به آدرس دبیرخانه همایش در بابلسر، خیابان شهید بهشتی، بلوار شهید ذوالفقاری، پردیس دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی ارسال و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 0112 -5342603 تماس بگیرند./950/پ2023/س
ارسال نظرات