۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۰۴۰
دانشگاه تبریز در بیانیه‌ای؛

تسخیر لانه جاسوسی قطع شریان حیاتی آمریکا در ایران بود

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه تبریز در آستانه فرا رسیدن 13 آبان در بیانیه اعلام کرد: تسخیر لانه جاسوسی به منزلهء قطع شریان حیاتیِ شیطان بزرگ آمریکا و ایادی و همدستان آنها در ایران است.
يوم الله 13 آبان
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، دانشگاهیان دانشگاه تبریز با انتشار بیانیه ای ضمن دعوت از آحاد و اقشار مختلف مردم، به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان برای به نمایش گذاشتن نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی و تجدید میثاق با امام راحل و تبعیت از اوامر ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) اعلام کردند که در این راه¬پیمایی حضوری پرشور خواهند داشت.

دانشگاه تبریز در بیانیه دعوت به راهپیمایی 13 آبان تصریح کرده است: 13 آبان، نماد استکبارستیزی در برگه های زرین تقویم تاریخ است؛ روزی که سه حادثهء مهم تاریخ معاصر در مقاطع مختلف زمانی را در یادها تداعی می کند. 13 آبان 1343 و تبعید زعیم بی بدیل مظلومان، حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه، به خاطر دفاع از کیان و اعتبار کشور و اسلام نقطهء عطف این سه اتفاق عظیم است. کشتار بیرحمانه و به گلوله بستن دانش‌آموزان مظلوم توسط دژخیمان شاه در 13 آبان سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 که توسط امام راحل، انقلاب دوم نام گرفت، از دیگر نمونه های استکبار ستیزی و مقابله با کفر و ارتداد در طول تاریخ مقاومت مردم غیور ایران می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تسخیر لانه جاسوسی به منزلهء قطع شریان حیاتیِ شیطان بزرگ آمریکا و ایادی و همدستان آنها در ایران است؛ حرکتی که علاوه بر کسب آبرو، شرف و حیثیت برای نظام، به جهانیان نشان داد که قدرت کذایی و ابهت پوشالین مستبدان و مستکبران در مقابله اراده و خواست مردم شکستنی می باشد.

این بیانیه می افزاید: سقوط مفتضحانه دیکتاتور مستبد بغداد، فروپاشی نظام خودکامهء کمونیستی در سرتاسر جهان، وزیدن نسیم خوش بیداری اسلامی در منطقه و به تبع آن، شدت گرفتن تظاهرات و اعتراضات بیشمار علیه نظام سرمایه داری در نکات مختلف جهان، همه و همه به نوعی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و انشاءالله تا برکنده شدن ریشه ظلم و جور ادامه خواهد داشت. ملت ما در طول تاریخ، بالاخص سی سال اخیر در مقابل انواع هجمه ها، تفرقه انگیزی ها، ترورها، تحریم ها و کینه توزی های استکبار با بصیرت و درایت ایستادگی کرده و ناکارآمدی، استیصال نقشه‌ها و ترفندهای معاندان و مغرضان نظام سلطه را به رخ جهانیان کشیده اند.

دانشگاه تبریز در این بیانیه ضمن دعوت از آحاد و اقشار مختلف مردم، بالاخص دانشجویان و دانشگاهیان برای به نمایش گذاشتن نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی و تجدید میثاق با امام راحل و تبعیت از اوامر ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) اعلام می دارد که با حضور خود به ندای جاوید بت شکن قرن که فرمودند؛ هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، لبیک خواهند گفت و این حرکت خود را به نماز وحدت آفرین جمعه پیوند خواهند زد./935/د102/س
ارسال نظرات