۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۰۴۵
آیت الله شبستری:

انتخابات در نظام اسلامی باید مبتنی بر ارزش‌های دینی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با هشدار نسبت به نفوذ جریان انحرافی در عرصه انتخابات اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب بارها بر برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و مبتنی بر اصول و ارزش‌های دینی تاکید داشته اند و بر انتخاب اصلح سفارش کرده ‌اند
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی توجیهی آموزشی مجریان انتخابات استان های شمال غرب کشور در تبریز اظهار داشت: انتخابات مظهری از دو موضوع صداقت در امانت و یا خدای نکرده خیانت در امانت است که مورد دوم بنا به نص آیات قرآنی مورد مذمت واقع شده است.

وی با تأکید بر برگزاری سالم و امانت‌داری مجریان انتخابات خاطر‌نشان کرد: بر اساس آیات قرآنی و آموزه های دینی خیانت در امانت یکی از گناهان بزرگ بوده و همواره نسبت به این امر هشدار داده شده است؛ از این رو باید مراقب بود تا انتخابات چنان‌که در گذشته نیز چنین بوده در سلامت کامل برگزار شود.

امام جمعه تبریز اعتماد متقابل میان دولت و مردم را سرمایه ای بسیار ارزشمند برای نظام اسلامی دانست، گفت: عدم امانت‌داری مجریان انتخابات سبب سلب اعتماد عمومی و ضربه به نظام اسلامی خواهد شد، بایستی انتخابات از آغاز مراحل در فرمانداری‌ ها تا انجام و شمارش آراء کاملا در مسیر صداقت قرار گیرد.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: انقلاب اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته است، شهدا خون خود را برای مردم سالاری دینی اهدا کردند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که استکبار جهانی هجمه عظیم رسانه ای و تبلیغی را علیه نظام اسلامی ایران به راه انداخته است، خیانت در امانت در حقیقت خیانت به اسلام و خون شهدا است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن هشدار نسبت به نفوذ جریان انحرافی در عرصه انتخابات اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب بارها بر برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و مبتنی بر اصول و ارزش های دینی تاکید داشته اند و بر انتخاب اصلح سفارش کرده ‌اند.

آیت الله شبستری در عین حال بر حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: نباید افراد مغرض در روند اجرایی انتخابات حضور داشته باشد، چراکه این امر احتمال سلامت در برگزاری انتخابات را به خطر خواهد انداخت.

گفتنی است، همایش توجیهی آموزشی مجریان انتخابات آذربایجان ‌شرقی، غربی و اردبیل از امروز در تبریز کار خود را آغاز کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات